Audi R8 GT – un supercar extrem

Publicat: 22 09. 2010, 11:40

Audi
R8 GT este exprimarea supremă a actualei generaţii a îndrăgitului
supercar din Ingolstadt. De-a lungul timpului, germanii au urcat
progresiv de la un motor V8, la cel V10 de provenienţă Lamborghini
cenzurat totuşi puţin pentru a nu concura cu marca dedicată, iar
acum pe versiunea GT este lăsat să se exprime liber. Toţi
cei 560 CP de care propulsorul 5.2 litri V10 este capabil sunt
oferiţi acum pe R8 GT
, vărul cu drepturi egale al lui
Lamborghini Gallardo LP560-4.

Motorul este
disponibil cu o cutie semi-automată R-Tronic, iar sistemul
de tracţiune integrală quattro este calibrat pentru a livra 15% din
putere pe puntea faţă şi 85% pe spate, sub auspicii
normale.
Pentru o tracţiune şi mai îmbunătăţită puntea din
spate beneficiază şi de un diferenţial mecanic. Iar discurile
ceramice sunt oferite în standard pentru un comportament şi mai
precis pe şi în afara circuitului.

Estetic
şi aerodinamic noul model se diferenţiază uşor având elemente noi,
precum prizele sculptate pe lateral şi în spoilere, iar eleronul
activ este înlocuit cu unul fix din fibră de carbon, pentru a scăpa
de motoraşele adiţionale şi implicit pentru a reduce
masa.

Nu doar puterea
este marele câştig al lui R8 GT, ci bolidul a pierdut şi din
greutate prin folosirea fibrei de cabon în locul anumitor elemente
de aluminiu. Cura a fost chiar drastică, versiunea GT,
fiind mai uşoară cu 100 kg, decât cea standard V10.

Secretul nu a constat doar la nivel de caroserie, ci şi geamurile
au fost înlocuite cu unele din policarbonat, parbrizul a fost
subţiat, ba chiar s-a ajuns până la a monta o baterie cu 9,4 kg mai
uşoară. În interior, la fel, s-au înlocuit, pe cât posibil,
materialele grele cu unele mai uşoare, dar nu s-a renunţat la
micile
„delicii”, cum ar fi sistemul Bang&Olufsen sau interfaţa MMI
.

Performanţele
sunt pe măsura eforturilor inginerilor de a scădea masa şi
noul
Audi R8 GT
reuşeşte să
decoleze” spre 100 km/h în doar 3,6 secunde şi să se plafoneze
la 320 km/h
.
Performanţe care, deloc surprinzător, îl fac ceva mai rapid decât
Lamborghini Gallardo LP 560-4. Nu cu mult, ci cu 0,1 secunde până
la prima sută.

În aceste
condiţii ne întrebăm, logic, dacă R8 GT nu are potenţialul să
canibalizeze Gallardo
?. Teoretic există
ace
st risc, dar este unul
limitat pentru că doar 333 de unităţi vor fi produse. Preţul cu
care acest model se prezintă este iarăşi foarte competitiv, din
nefericire pentru Gallardo, R8 GT costând în Germania
193.000 de euro
, ceva mai ieftin decât supercarul
italian.