BMW M5 – Informaţii oficiale

Publicat: 26 08. 2011, 15:31

This browser does not support the video element.

Caroserie: în 4 uşi, 5 locuri

Lungime/lăţime/înălţime (la gol) mm – 4.910 /
1.891 / 1.456

Ampatament (mm) – 2.964

Ecartament faţă/ spate (mm) – 1.627 / 1.582

Gardă la sol (mm) – 117

Diametru de bracaj (m) – 12,6

Rezervor – aproximativ 80 litri

Capacitate sistem răcire – 18.5 litri

Ulei motor – 8.4 litri

Masă – 1.870 kg

Masă maximă – 2.410 kg

Capacitate portbagaj – 520 litri

Coeficient aerodinamic – 0.33

Propulsor: în V la 90 de grade, 8 cilindri, 4
supape pe cilindru, M TwinPower Turbo, twin-scroll turbocharging,
injecţie directă , distribuţie VALVETRONIC and Double-Vanos.

Capacitate cilindrică – 4.395 cm³

Alezaj/ cursă(mm) – 88.3 / 89.0

Rata de compresie – 10:1

Putere – 560 CP între 6.000 – 7.000 RPM

Cuplu – 680 Nm între 1.500 – 5.750 rpm

Electric

Acumulator – 105 Ah amplasat în portbagaj

Alternator – A/W 210 / 2.926

Dinamică şi securitate

Suspensie faţă – braţe duble M, amortizoare
electrohidraulice, bare antiruliu

Suspensie spate – multilink M, amortizoare
electrohidraulice, bare antiruliu, sistem anti-pompaj

Sistem de frânare faţă – discuri ventilate
compozite 400×36 mm, etrieri cu şase pistonaşe

Sistem de frânare spate – discuri ventilate
compozite 396×24 mm, etrieri cu şase pistonaşe

Sisteme de asistenţă în conducere: DSC inclusiv
ABS, ASC şi MDM (M Dynamic Mode), CBC (Cornering Brake Control),
DBC (Dynamic Brake Control), Dry Braking function, Fading
Compensation, Start-Off Assistant, Dynamic Damper Control, Active M
Differential, Integrated Chassis Management (ICM)

Echipamente de siguranţă: airbaguri frontale şi
laterale, airbaguri pentru cap faţă şi spate, tetiere active,
senzori de coliziune, senzori pentru presiunea în pneuri Tyre
Defect Indicator

Direcţie: hidraulică pinion-cremalieră,
Servotronic M, raport de transmitere 1:18,0

Pneuri faţă – spate: 265/40 R19 – 295/35
R19

Pe scurt avem în faţă a cincea generaţie a celui mai de succes sedan supersportiv din segmentul premium. BMW M5. Reţeta iniţială din 1984, momentul lansării primei generaţii M5, a fost păstrată. Vorbim despre un model cu patru uşi şi cinci locuri care oferă spaţiul şi confortul unui model de segment mare din clasa premium dar cu un nivel al performanţelor demn de segmentul supercar.

Pe undeva putem spune că suntem familiari cu liniile noii berline, atât din pachetul estetic M disponibil pentru Seria 5 cât şi datorită conceptului BMW M5 Concept prezentat la salonul auto de la Shanghai de anul acesta. Aşadar nu vom insista pe descrierea unei caroserii care poate fi admirată din orice unghi în galeria foto. Orice individ virusat de M Power doreşte să ştie ce se ascunde sub caroserie.

Sub capotă „zace” un propulsor V8 de 4,4 litri supraalimentat denumit de bavarezi M TwinPower Turbo. În linii mari nu este o noutate absolută acest agregat fiind acelaşi cu cel regăsit pe X5 şi X6 M Power. Aşadar puţin din aerul exclusivit parcă s-a evaporat, dar este vorba de un împrumut de propulsor între modele ale diviziei M Power, ceea ce din punctul nostru de vedere este permis. Dar pe undeva regretăm dispariţia propulsorului V10 aspirat de pe vechea generaţie. Performanţele propulsorului în schimb sunt impresionante, dovadă că BMW are poate unii dintre cei mai talentaţi ingineri din industria auto. Agregatul V8 dezvoltă 560 CP între 6.000 rpm şi 7.000 rpm, fiind poate primul propulsor care oferă puterea maximă pe o plajă de turaţii. Impresionantă realizarea bavarezilor.

Cuplu motor are o valoare de 680 Nm şi este disponibil de la 1.500 rpm până la 5.750 rpm. Oficialii BMW ne asigură că au eliminat latenţa la accelerare specifică propulsoarelor supraalimentate, adio gol turbo. Asta rămâne de văzut şi testat. Noul propulsor livrează cu 10% mai multă putere decât agregatul V10 şi cu 30% mai mult cuplu motor. În aceste condiţii BMW anunţă un consum mediu pentru M5 de doar 9,9 litri la 100 km. Sunt curios câţi proprietari de M5 se vor apropia de această valoare în utilizarea cotidiană. Oricum M5 vine cu sisteme de recuperare a energiei pe perioada de frânare, cu un pachet Efficient Dynamics mult mai elaborat şi cu funcţia start/ stop. Aşadar un consum de 9,9 litri în regim combinat pare totuşi realitate. În acelaşi timp noul M5 se înscrie în categoria celor mai ecologice modele supersport, având emisii de CO2 de doar 232 g/km.

Puterea este transmisă spre puntea spate prin intermediul unei cutii de viteze cu dublu ambreiaj, cutie ce are 7 rapoarte botezată de BMW – M Double Clutch Transmission Drivelogic. Dispune de programe care să optimizeze tracţiunea, alegând treapta optimă de viteză pentru a elimina în modul automat trimiterea unui procent prea mare de putere spre puntea spate ceea ce ar determina intervenţia sistemelor electronice de stabilitate şi astfel reducerea eficienţei când vine vorba de reprize. Cutia dispune şi de funcţia Launch Control, firesc când ai de trimis spre puntea spate 560 CP şi 680 Nm. Pe puntea spate regăsim un diferenţial activ complet blocabil în funcţie de situaţie.

Din punct de vedere al performanţelor noul M5 nu poate decât să impresioneze. Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar dacă clientul optează pentru pachetul M Driver se poate scoate limitarea electronică, astfel M5 devine un sedan capabil de 305 km/h. Cu start de pe loc M5 ajunge la 100 km/h în 4,4 secunde, iar atingerea pragului de 200 km/h este realizat în 13 secunde.

În rest M5 este o berlină din segmentul premium, nivelul de echipare fiind extrem de bogat. Cam tot ce se poate comanda pentru un Seria 5 se va regăsi pe supersportiva limuzină. Pentru moment doar jurnaliştii britanici au anunţat un preţ pentru noul M5. În Anglia modelul va fi comercializat din noiembrie la un preţ de 73.040 lire sterline.