Chevrolet Volt – oficial!

Publicat: 13 01. 2009, 10:00

This browser does not support the video element.

Lupta dintre giganţii Toyota şi General Motors a ajuns, în sfârşit, şi în domeniul maşinilor hibride – Toyota Prius va avea, în sfârşit, un concurent de seamă, după cum promite General Motors. Este adevărat, japonezii sunt aproape de lansarea celei de a treia generaţii a cunoscutului Prius, iar Honda Insight se anunţă ca un concurent redutabil, însă Chevrolet Volt va fi derivat în mai multe modele, sub diferite mărci aparţinând brandului GM.

Noul Chevrolet Volt a primit mai multe modificări faţă de conceptul Chevrolet Volt de acum un an, de la Salonul Auto Detroit 2007, în principal ţinând de aerodinamică, dar şi în ceea ce priveşte tehnologia. Având în vedere că inaugurarea oficială a maşinii a fost făcută cu ocazia conferinţei de aniversare a 100 de ani de existenţă a GM, putem spune că Chevrolet Volt este o piatră de temelie pentru viitorul concernului american. Adică maşina este mai mult decât ok.

Chevrolet Volt se încadrează, practic, în segmentul berlinelor compacte actuale, având o lungime de 4,4 metri şi un ampatament de aproape 2,7 metri. Cu alte cuvinte, aproape de dimensiunile unei Dacia Logan sau Renault Symbol… cu menţiunea că este total altceva faţă de aceste modele low-budget, Volt având un portbagaj de numai 300 litri capacitate. Însă arată foarte bine şi este supereconomic.

Designul a fost conceput din punct de vedere aerodinamic, Chevrolet Volt având multe elemente pe care le regăsim şi în cazul BMW EfficientDynamics (de exemmplu fantele direcţionale din grila frontală sau sistemul de recuperare a energiei la frânare). Suspensia faţă este de tip McPherson, iar puntea spate este de tip semiindependentă, în timp ce sistemul de frânare beneficiază de discuri pentru toate roţile.

Totuşi, punctul de interes îl reprezintă propulsia hibridă. Deşi încă nu s-a stabilit exact motorizarea cu ardere internă care va fi utilizată (existând premise chiar pentru un mic turbo pe benzină de 1,4 litri), motorul electric este foarte tentant. Acesta dezvoltă 150 CP şi 370 Nm (constant la orice viteză), fiind dotat cu un pachet de baterii litiu-ion de 16 KWh, aşezate în T şi care pot fi încărcate în maximum 3 ore la sursele de 240 V (sau în 8 ore la sursele de 120 V).

Utilizând doar motorul electric, Chevrolet Volt este capabil să atingă o viteza maximă de 160 km/h, iar autonomia sa medie se cifrează la 65 km, maşina încadrându-se în categoria Extended-Range Electric Vehicle în terminologia GM. În regim hibrid, consumul mediu al maşinii de serie ar ajunge la valoarea de 5,88 litri/100 km, în cazul utilizării unui motor uzual de 2,0-2,4 litri din panoplia GM (deci la aproape jumătate faţă de motorul convenţional). Însă oficialii GM pun accent pe economia conferită de utilizarea maşinii strict în regim electric.

Astfel, pentru un american obişnuit, care foloseşte maşina în majoritatea timpului pentru naveta casă-serviciu, 65 km sunt suficienţi pentru ca, teoretic, maşina să nu mai fie alimentată cu benzină. Ceea ce, tot teoretic, ar duce la o economie de aproape 2.000 USD pe an – plus mulţumirea planetei pentru emisiile zero. În practică, lucrurile nu vor fi atât de roze, deoarece mentenanţa şi costurile maşinii nu vor fi la fel de mici ca la un Logan, de exemplu.

Îns[ primii paşi serioşi au fost făcuţi, iar Chevrolet Volt promite să fie piatra de temelie a unei noi generaţii de automobile americane virtual non-poluante. Oare este cazul ca petroliştii să se orienteze spre afaceri cu energia electrică?