Citroen C4 Picasso

Publicat: 28 09. 2006, 00:00

Parbrizul panoramic cu o deschidere foarte mare (70 de grade) oferă şoferului o vizibilitate foarte bună pe verticală, datorată faptului că parbrizul este cu 30 cm peste plafon, nefiind în detrimentul rigidităţii caroseriei. Acesta este ranforsată corespunzător, pentru a suplini cei 30 de centimetri lipsă. Lămpile de stop sunt un alt semn distinctiv al lui C4 Picasso, fiind foarte mari şi întinzându-se pe toată înălţimea montantului spate. Din punct de vedere al designului, noul model Citroen C4 Picasso urmăreşte linia avangardistă a cunoscutelor C4, C5 şi C6.

Datorită dimensiunilor generoase ale maşinii, spaţiul interior este mai mult decât suficient pentru toţi cei şapte pasageri ai săi. Citroen C4 Piccaso moşteneşte de la Xsara Picasso două trăsături importante pentru ergonomia pasagerilor. Cele trei scaune ale rândului din mijloc au aceeaşi lăţime (45 cm), pasagerul din mijloc nefiind înghesuit de cei doi de pe margini.
Cea de-a doua caracteristică împrumutată de la Xsara Picasso este podeaua plată, acest lucru dovedindu-şi utilitatea mai ales la drumuri lungi, unde obişnuitul tunel central de pe mijlocul podelei, prezent la restul automobilelor, reduce considerabil nivelul confortului, în primul rând pentru ocupantul locului central.

Spaţiul destinat picioarelor pasagerilor din rândul al doilea variază între 70 şi 95 cm, depinzând de poziţia scaunelor din faţă, care culisează pe o distanţă de 21 cm. Pentru cei din ultimul rând, confortul dat de distanţa pentru picioare este creată de profilul podelei, care prezintă o scobitură dată de supraînălţarea celor două scaune.

Modularitatea interiorului este dată de posibilitatea rabatării facile a scaunelor din rândurile doi şi trei, oferind posibilitatea de pliere a întregului rând de spătare, doar printr-o simplă acţionare a unei pârghii.

Securitatea pasivă a celor de la bord este asigurată de cele şapte airbag-uri (2 frontale, 2 laterale, 2 cortină şi unul pentru genunchii şoferului), iar cea activă este susţinută de cunoscutele de acum ABS, EBD, ASR sau ESP,.

Pentru a ridica şi mai mult standardele de siguranţă, inginerii de la Citroen au optat pentru folosirea unei frâne de mână electrice, aceasta fiind dotare standard indiferent de nivelul de echipare ales. De fapt, C4 Picasso oferă în acest moment unul dintre cele mai complete pachete de securitate pentru un monovolum modern.

Gama de motorizări pusă la dispoziţie pentru Picasso îndeplineşte cerinţele clienţilor, fiind vorba despre două motorizări pe benzină şi două diesel dotate cu filtru de particule. Cele două motoare alimentate cu benzină sunt de 1,8 litri, respectiv 2 litri. Motorul mai mic dezvoltă o putere de 127 CP, fiind cuplat la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Propulsorul de 2 litri oferă şoferului 143 CP, fiind cuplat la o cutie de viteze robotizată cu 6 rapoarte.

Motorul diesel 1,6 HDI (110 CP) poate fi cuplat fie la o cutie de viteze manuală cu 5 trepte, fie la o cutie robotizată cu 6 viteze. Consumul mediu realizat de acesta este de 5,9 litri/100 km. Propulsorul diesel 2,0 HDI (138 CP) este oferit doar cu o cutie de viteze robotizată, având un consum mediu de 6,1 litri/100 de km.

O dată cu creşterea pretenţiilor din punct de vedere al confortului şi al securităţii, constructorii sunt obligaţi să satisfacă aceste cerinţe ale clienţilor. Citroen C4 Picasso este un automobil care a fost creat pentru a oferi un confort ridicat pe toată durata călătoriei, indiferent că este vorba de şofer sau pasagerii din spate. Noul Citroen C4 Piccaso este disponibil şi pentru familiştii români, cu un preţ de pornire de 17.450 euro CIP.