Fiat 500C – poze oficiale

Publicat: 22 06. 2009, 15:37

This browser does not support the video element.

04.03.2009 (11:50): PROMOTOR LIVE

PRIMELE POZE LIVE CU NOUL FAIT 500C surprinse de Promotor.ro în direct din standul Fiat la Geneva 2009!

VEZI GALERIA FOTO

24.02.2009: UPDATE FOTO

Noi imagini cu micuţa vedetă italiană, inclusiv cu interiorul acesteia.

16.02.2009:

De ce retro? Pentru că într-o eră în care plafoanele se rabat spectaculos şi materialul textil pierde tot mai mult teren, Fiat 500C păstrează tradiţia şi apelează la o soluţie old-school, adică un înveliş care glisează pe montanţii laterali strângându-se în partea posterioară, ca la modele cabrio de odinioară.

Această opţiune nu putem spune decât că este una foarte inspirată pentru că păstrează nealterat spiritul Fiat 500. În primul rând respectă personalitatea retro şi chiar o scoate în evidenţă şi în al doilea rând nu adaugă prea multe kilograme la silueta suplă a lui Fiat 500. De asemenea, în prag de criză, această soluţuie este cea mai eficientă din punct de vedere a costurilor ţinând cont că montanţii sunt păstraţi şi doar partea metalică este decupată. Desigur, ceva ranforsări au fost necesare pentru a asigura rigiditatea, dar nu radicale şi nu foarte scumpe.

Acoperişul textil vine în trei culori: fildeş, roşu şi negru. Interesant este faptul că acesta are aplicat şi un mic eleron ce încorporează a treia lampă de frână, vizibilă indiferent de poziţia componentei textile. Totuşi, privind delicatul înveliş putem constata un impediment major, vizibilitatea în spate este radacal compromisă, atunci când acoperişul este strâns. Vorbim însă de un model mic care poate fi condus doar din retrovizoare fără a întâmpina multe puncte oarbe.

Aceleaşi motorizări, 1.2 litri, 1.4 litri şi 1.3 Multijet, vor fi disponibile. Tehnologia stop-start va fi standard pentru toate propulsoarele. Aşa cum spuneam lansarea oficială se va consemna la Geneva 2009 şi vânzările vor debuta în al doilea semestru în Europa. Acest model va face pasul şi peste Ocean cu decalaj de câteva luni.

 

Primul Fiat 500 cabriolet a apărut tocmai în 1957, fiind o soluţie ieftină şi la modă  pentru un model cabrio. Peste 52 de ani, şi fix la 2 ani după lansare noului Fiat 500, această versiune este readusă la viaţă. Chiar dacă este un model complet nou, modificările, faţă de versiunea coupe, nu sunt aşa de radicale, dar sunt de efect. Structura acestui model este păstrată în principal, clasicul înveliş textil glisând de la montanţii A spre montanţii C.

Acest model reţine dimensiunile versiunii cu hard top: 355 cm lungime, 165 cm lăţime şi 149 cm înălţime. De asemenea, cele trei motoare 1.2 benzină, 1.4 benzină şi 1.3 Multijet vor fi folosite în comun de cele două versiuni.

Fiat 500C se anunţă pe gustul pasionaţilor de Fiat 500, cei de la Centro Stile Fiat, locul în care a luat naştere simpatica maşinuţă făcând un sondaj în rândul cluburilor Cinquecento, asupra cum ar trebui să arate acest model, iar versiunea câştigătoare a fost cea retro.