Land Rover Freelander 2

Publicat: 11 09. 2006, 00:00

This browser does not support the video element.

Cu ocazia Salonului Auto de la Londra 2006, Land Rover lansează Freelander 2. Această maşină este cea de-al patrulea model lansat în decurs de patru ani de către un constructor considerat până nu demult conservator. În 2002 a fost lansat Range Rover, după care, în anul 2003 a venit rândul lui Discovery 3, iar în 2005 Range Rover Sport, toate maşini grele, maşini cu pretenţii premium.
Designul noului model inspiră în primul rând maturitate, fără a rupe legătura cu precedentul Freelander. Cheia succesului acestui desen sunt suprafeţele ample şi liniile tăioase. Elementul dominant al părţii frontale este grila radiatorului, care pare a fi îmbrăcată în crom. În partea laterală se disting jenţile de diametru mare şi pragurile mult ieşite în exterior. Spatele păstrează o mare parte din aspectul modelului înlocuit, singura diferenţă remarcabilă putând fi observată în dreptul stopurilor, care au fost redesenate şi „învelite” cu geam clar. Toate aceste elemente au un singur scop, de a demonstra încă o dată că se pot face modificări fără a altera un curent sau o imagine creată în timp.

Pasagerii de la bordul noului model Land Rover au la dispoziţie mai mult spaţiu pentru picioare, iar volumul portbagajului a crescut cu 38% , totalizând 755 litri în configuraţia cu cinci pasageri. Protecţia acestora este asigurată prin intermediul a nu mai puţin de şapte airbag-uri.

Singuranţa activă este asigurată de binecunoscutul ABS, de Dynamic Stability Control (DSC), Electronic Traction Control (ETC), plus HDC (Hill Descent Control), care intră în funcţiune pe teren accidentat.

Dorindu-se o piatră de hotar în clasa compactă 4×4, Freelander 2 pune la dispoziţia clienţilor o serie de dotări premium, cum ar fi farurile adaptive cu Xenon, senzori de parcare faţă şi spate, sistem de navigaţie cu DVD şi touch screen.

Propulsia este asigurată de două motoare noi: unul alimentat cu benzină, de 3,2 litri cu şase cilindri în linie, a cărui putere maximă este de 233 CP, iar cuplul de 317 Nm; cel de-al doilea motor este un diesel commonrail de 2,2 litri, având 160 CP şi un cuplu de 400 Nm. Ambele motoare sunt cuplate la o cutie automată de viteze cu şase rapoarte. Pentru motorul diesel este disponibilă şi o cutie manuală tot cu şase viteze. Sistemul de tracţiune 4×4 este permanent, dar dispune de o unitate de control care transferă cuplul motor în fucţie de necesităţi, pentru a obţine un consum de combustibil cât mai mic.

Stabilitatea în teren accidentat este dată de un sistem care se numeşte Roll Stability Control. Rolul acestuia este de a măsura înclinaţia autovehiculului în raport cu poziţia roţilor faţă, iar, dacă este nevoie, acesta intervine prin frânarea roţilor din exterior pentru a mări raza curbei, astfel prevenindu-se răsturnarea maşinii. Un alt sistem care este de mare ajutor în off-road este Gradient Release Control. Freelander 2 este primul model de serie care beneficiază de acest sistem patentat Land Rover. Acesta intră în acţiune împreună cu Hill Descent Control, asigurând o decelerare lentă, mai ales pe pantele foarte abrupte. Presiunea creată în circuitul de frânare este eliberată progresiv, facilitând în acest mod un control foarte bun al maşinii.

Noul Freelander desenat şi construit la fabrica din Halewood doreşte să ridice standardele clasei compacte de maşini 4×4, în condiţiile unei concurenţe acerbe din partea japonezilor sau chiar a europenilor.