Lexus CT 200h la Geneva 2010

Publicat: 14 09. 2010, 15:00

This browser does not support the video element.

Lexus
CT 200h, mare surpriză Lexus la Geneva 2010, nu mai este deja o
surpriză pentru că iniţial a fost dat de gol de o broşură în care
modelul eea prezentat in toată splendoarea sa şi acum chiar Lexus
îl introduce oficial, destul de succint. Derivat din conceptul
LF-Ch, acest model păstrează o pare din caracterul
prototipului original, dar din anumite unghiuri aduce oarecum cu
Toyota Auris
.

Faţă de
hatchback-ul mai populist, elevatul Lexus CT200h are o lungime de
4.320 mm, fiind mai lung cu aprox. 80 mm, dar este considerabil mai
scurt decât Toyota Prius (140 mm). Comparat cu
principalele modele
cu care va rivaliza,

hatchul Lexus este ceva
mai
„corpulent” având o lăţime de 1.765 mm. şi o înălţime de 1.430
mm.
Pentru un hatchback are un ampatament chiar
considerabil, de 2.600 mm, ceea ce s-ar traduce într-un habitaclu
spaţios. Portbagajul are un volum de 345 de litri fiind destul de
generos pentru un model compact premium.

Interiorul
este unul destul de sobru, cu detalii chiar clasice dacă le putem
numi aşa, cei de la Lexus nedorind să facă un model mai feminin
pentru soţiile posesorilor tipici de Lexus. Planşa de bord
are un design asimetric şi este proporţionată pe două
etaje
, în partea superioară tronând un display LCD, iar în
cea inferioară selectorul cutie de viteze şi interfaţa Lexus Remote
Touch, aflată pe partea şoferului.

Pentru că vorbim
de Lexus sistemul de propulsie este hibrid, vioara întâi fiind
motorul 1.8 VVT-i , iar secundul un propulsor electric. Nu se
specifică exact puterea, dar în broşură se menţionează că
acest model va avea trei moduri de funcţionare: Eco, Normal
şi Sport şi că va demonstra că şi hibrizi pot fi sportivi
.
Transmisia va fi una cu variaţie continuă, denumită E-CVT. O
premieră pentru gama europeană Lexus este şi introducerea prima
platformă FWD (cu tracţiune pe puntea faţă), din care ar putea
descinde şi un SUV de dimensiuni mai mici.

Lansarea se va consemna la Geneva 2010, ocazie pentru care Lexus
păstrează detaliile dinamice ale acestui model, deocamdată având
sub embargo cifrele dinamice ale primului hatchback Lexus.