Mercedes C 63 AMG

Publicat: 04 07. 2007, 15:00

Noua generaţie a lui C-Class a intrat deja în ringul DTM, aşa încât noua versiune AMG are de unde să se inspire. Şi nu ne referim doar la modificările ţinând de aspect, ci mai ales la cele tehnice.

 

Faţă de un C obişnuit, modelul AMG adoptă spoilere mai brutale, iar pasajele roţilor sunt mai late, deoarece ecartamentul a fost mărit cu 35 mm în faţă şi cu 12 mm în spate, iar jantele sunt de minim 18", vopsite într-un titanium-gri specific. Suspensia a fost întărită, iar prinderea roţilor din faţă complet reproiectată, astfel încât s-a obţinut o rigidizare cu 100% mai bună decât la modelul de serie, ceea ce îi conferă maşinii o agilitate mult mai bună şi un feedback superior al direcţiei. Sistemul de frânare a fost modificat în profunzime, cu discuri de mare performanţă de 360 mm diametru pe faţă şi 330 mm pe spate.

Noul C 63 AMG beneficiază de un sistem de control al stabilităţii ESP evoluat şi adaptat cerinţelor de pilotaj. Astfel, acesta are 3 moduri de funcţionare: ESP ON – modul normal, în care maşina este controlată tot timpul; ESP SPORT – intervenţia sistemelor computerizate este întârţiată la maximum, pentru ca cel de la volan să experimenteze cât mai mult din senzaţiile sportive; ESP OFF – recomandată piloţilor adevăraţi, deoarece orice intervenţie a electronicii este sistată. Totuşi, un minim de siguranţă a fost luat în calcul, la apăsarea pedalei de frână revenindu-se în modul ESP ON.

Motorul nu este departe, ca putere, de modelul care evoluează în campionatul DTM şi care dezvoltă 460 CP. Însă V8-ul AMG beneficiază de un cuplu generos, de 600 Nm la 5.000 rpm (cu 30% mai mult decât concurenţa, între 2.000 şi 6.250 rpm fiind disponibili nu mai puţin de 500 Nm) şi de cutia de viteze automată cu şapte trepte AMG Speedshift 7G-Tronic, cu trei moduri de funcţionare: Sport, Comfort şi Manual, care pot fi selectate de la un buton.

Performanţele oficiale ale noului bolid sunt la înălţime: viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, în timp ce demarajul de numai 4,5 secunde este mai bun cu 0,3 secunde faţă de al lui BMW M3 (în teorie, cel puţin..). Nici preţul nu este de natură să ne mire, suma de aproximativ 67.000 euro fiind suficient de mare pentru badge-ul AMG. Totuşi, faţă de generaţia precedentă, C-ul AMG este acum mult mai apropiat ca preţ de BMW M3, ceea ce promite un duel foarte interesant cu iminenta versiune în patru uşi a bavarezului.