Mercedes GLK – poze şi detalii oficiale

Publicat: 16 07. 2008, 17:00

This browser does not support the video element.

Cu acest model Mercedes speră să îşi taie o felie mare din segmentul crossover compact, segment ce se anunţă foarte disputat, majoritatea constructorilor care se respectă pregătind un jucător pentru această clasă. Dar ce vrea să fie acest GLK? Dacă spicuim acronimul GLK, cu dicţionarul de germană în faţă, o să constatăm că litera K vine de la kurz ceea ce înseamnă scurt în limba lui Schiller. Deci modelul se vrea clar o miniatură a modelului cu şapte locuri de la Mercedes şi moşteneşte multe din trăsăturile fratelui mai mare, inclusiv profilul uşor pătrăţos.

Ca dimensiuni, cu cei 4,52 metri ai săi, GLK este o idee mai scurt decât BMW X3 şi viitorul Audi Q5, dar mai lung decât Volkswagen Tiguan. Nu întămplător am ales cele trei modele ca bază de comparaţie, concurenţa teutonă pe acest segment urmând să fie aprigă. Dacă pentru a compara strict cvartetul german trebuie să aşteptăm până ce toate vor debuta pe şosele, în clasa constructorilor Mercedes se detaşează clar, având cea mai diversificată ofertă crossover în grupa premium.

Revenind la GLK, conceptul care a stat la baza acestui model a fost prezentat la Salonul de la Detroit, după care astfel încăt misterul din jurul versiunii de serie a cam fost împrăştiat. Ce ne bucră însă este că versiunea de serie nu s-a debarasat de foarte multe dintre detaliile conceptului, designerii rămânând fideli ideii originale fără a pleca prea mult urechea la departamentul financiar.

Despre GLK cei de la Mercedes spun că este unul dintre cele mai orientate către şosea SUV-uri din gama proprie, dar moştenirea G îşi spune cuvântul fiind compromisul optim între confort şi stabilitate rutieră şi abilităţi tot-teren. Toate versiunile vin dotate cu tracţiune integrală 4MATIC şi distribuie putere între cele două punţi în proporţia 45:55 %. Secretul abilităţilor în afara şoselelor constă în programul special activat prin butonul "G" plasat pe consola centrală. Cu o singură apăsare de buton acceleraţia devine mai moale şi se activează modulul off-road al ESP-ului, care permite menţinerea controlului în condiţiile unei alunecări controlate a roţilor.

Vârful de gama se anunţă a fi varianta GLK350 cu un bloc V6 de 3.5 litri ce dezvoltă 272 de cai. Cu puţin peste două tone modelul ar trebui să fie suficient de sprinten pentru a atinge 100 km/h în jurul a 6,2 secunde. Europenii vor fi serviţi şi cu variantele economice diesel 220 CDI de 170 CP şi 320 CDI , beneficiind de tehnologia BlueEfficency şi cel V6 pe benzină de 2.8 litri şi 231 CP.

Modelul vine desttul de bine garnisit atât din punct de vedere stilistic, cu numeroase ornamente cromate şi chiar jante pe 20 inchi, cât şi funcţional, fiind echipat cu un sistem de navigaţie care salvează ruta parcursă astfel încât şoferul să poată găsi uşor dumul înapoi. De asemenea modelul oferă un revoluţionar sistem de climatizare inteligent tri-zonal. Interiorul se va afla sub semnul luxului, abundând în materiale nobile precum lemnul Sienna Pine, pielea şi cromul în funcţie de nivelul de dotări. Viaţa la bord va fi îndulcită de plafonul panoramic sau sistemul audio Sirius şi displayul de pe consola centrală.

Preţurile fără TVA pentru piaţa germană se prezintă astfel:

  • GLK 220 CDI 4MATIC BlueEFFICIENCY: € 33,900
  • GLK 320 CDI 4MATIC: € 38,700
  • GLK 280 4MATIC: € 36,600
  • GLK 350 4MATIC: € 38,700