Nissan Murano CrossCabriolet – oficial

Publicat: 22 11. 2010, 16:37

This browser does not support the video element.

Prima imagine oficială cu
noul Nissan Murano CrossCabriolet
am avut ocazia să o vedem
chiar înaintea inaugurării Salonului Auto Los Angeles 2010. Şi
putem spune că nu am rămas dezamăgiţi.

Acum, iată noul Murano CrossCabriolet din toate unghiurile,
precum şi datele oficiale despre un model inedit, care
încearcă să inaugureze o nouă nişă: cea a crossover-elor
decapotabile.

Faţă de versiunea din care derivă, Murano CrossCabriolet
renunţă la perechea de portiere din spate, precum şi la plafonul
metalic
. Botul rămâne, în mare, acelaşi, însă versiunea
cabriolet nu abordează agresivitatea lui Murano facelift, păstrând o impresie de
fluiditate, chiar feminitate.

Partea din spate a maşinii este puternic modificată,
stopurile tip bumerang amintind imediat de Nissan 370Z. Acoperişul este de tipul
textil, ascunzându-se sub un capac dedicat. Accesul la portbagaj
poate părea mai ciudat, printr-o mini-uşă foarte înaltă, care lasă
un spaţiu de încărcare de 215 litri cu maşina decapotată, respectiv
de 348 litri cu acoperişul pus.

Mai poate părea ciudată ideea segmentării în două a
lunetei acoperişului
, soluţie dictată de modalitatea de
pliere a plafonului textil. VIzibilitatea în spate este foarte
redusă, dar gemuleţul superior asigură o luminozitate mai bună, cel
puţin pentru cei de pe locurile din spate.

Cei de la Nissan au reuşit să nu denatureze profilul lui Murano
CrossCabriolet cu vreun arc de securitate central dizgraţios, iar
linia mediană a geamurilor se continuă fluid până la stopuri.
Portierele au fost lungite cu 20 cm, pentru a
permite un acces mai bun la banchetă, unde au loc doar doă
persoane.

Structura de rigiditate a maşinii a fost ranforsată
serios
, începând de la marginile parbrizului până la
arcele de securitate integrate în tetierele spate. Ce-i drept,
coeficientul aerodinamic cX a crescut sensibil faţă de al unui
Murano normal, de la 0,37 la 0,39, rămânând, totuşi, unul destul de
bun pentru o maşină decapotabilă.

În rest, interiorul este cunoscut de la crossoverul
Nissan Murano
, beneficiind de multe echipamente speficice
maşinilor de lux. Sub aspect tehnic, motorizarea pe benzină, un V6
de 3,5 litri şi 265 CP, este cu 5 CP mai puternică decât a
versiunii cu acoperiş metalic, tracţiunea fiind integrală
controlată electronic, iar transmisia automată Xtronic, de tipul
CVT.

Preţul pentru noul Nissan Murano CrossCabriolet nu a
fost, deocamdată, comunicat
, dar ştim că, pe piaţa
nord-americană, maşina va putea fi comandată în primăvara lui
2011.