Noua Mazda BT-50 – imagini şi detalii oficiale

Publicat: 25 10. 2010, 15:45

This browser does not support the video element.

Se pare că
schiţele-teasing cu Mazda BT-50
nu au fost aşa departe de
realitate cum ne-am fi aşteptat, noua generaţie a pick-up-ului
japonezilor venind cu un stil foarte proaspăt şi
autointitulându-se ALV: adică „Active Lifestyle
Vehicle”
. Deci nu un simplu pick-up.

Dacă
actuala generaţie
nu poate ascunde, în ciuda faceliftului de
acum 2 ani, că e un pick-up mai mult utilitar decât lifestyle, noua
generaţie vrea să schimbe această percepţie, în primul rând
printr-un design cu multe linii curbe, specifice actualei
game de berline Mazda
.

Deşi designerii afirmă că Mazda BT-50 are un look de
„bestie sofisticată”
, amestecul gabaritului cu o geometrie
simplă, specifică unei utilitare de tip pick-up, cu liniile
rotunjite ale blocurilor optice şi bosajelor roţilor cu siguranţă
va naşte controverse.

Farurile sunt ascuţite, iar grila preia forma
pentagonală deja cunoscută
, per total botul maşinii
arătând impunător, puternic şi oarecum elegant – cel puţin
cunoscătorilor mărcii le va aminti de
Mazda CX-7
. Interesantă modalitatea în care spoilerul frontal
este decupat, într-un „V” larg, la bază având un ornament cromat.
Cu siguranţă, noua Mazda BT-50 nu va trece neobservată.

În spate, lucrurile sunt ceva mai calme, deşi blocurile optice
preiau ideea sticlei alb-mat, idee folosită şi la Mazda3 sau Mazda6
din spate, BT-50 are un aspect felin, chiar dacă
bena îţi cam taie brusc imaginaţia şi te face să înţelegi din
secunda a doua că ai în faţă o maşină, până la urmă, utilitară.

În ce priveşte partea laterală a maşinii, nu prea avem surprize,
portierele fiind de mari dimensiuni, la fel şi geamurile. Doar
bosajele roţilor par mult mai mari decât jantele şi dau
impresia că s-ar potrivi mai bine unor roţi de cel puţin
22″
.

Interiorul noii generaţii Mazda BT-50, însă, va fi pe gustul
oricui vrea să conducă un automobil modern, fiind departe
de caracterul spartan şi prea îndreptat spre utilitate al unui
pick-up obişnuit.

Şoferul are la dispoziţie un tablou de bord sofisticat,
ceasurile de bord fiind integrate într-un mod demn de un
concept-car. Volanul este, de asemenea, foarte
stilat
, fiind mai potrivit unei limuzine decât unei maşini
utilitare.

Consola centrală este pur şi simplu modernă, fiind
aproape burduşită de butoane şi comenzi,
cu o împărţire
logică – cel mai probabil, în imagini este prezentată versiunea de
top de echipare. Care beneficiază şi de un ecran în partea
superioară a consolei, ceva cam mic pentru standardele actuale
într-o maşină modernă.

După cum se poate observa din imagini, nivelul calităţii
materialelor şi al finisării este unul foarte bun
, în timp
ce scaunele au o conformaţie destul de sportivă , iar spaţiile de
depozitare par suficient de generoase. Per total, am putea spune că
ambianţa interioară combină destul de reuşit impresia de berlină cu
pretenţii şi ergonomia comenzilor.

Urmează ca, o dată cu aducerea maşinii în Europa, să aflăm mai
multe detalii despre motorizări, niveluri de echipare şi date
tehnice.