Noul Nissan Note, fratele lui Micra, intră în clasa mică europeană la Geneva 2013

Publicat: 20 02. 2013, 14:00

În clasa mică europeană, cei de la Nissan au două propuneri: micul Micra, situat în partea inferioară a segmentului, pentru cei care au nevoie de o maşină cât mai mică în aglomeraţia urbană, respectiv Note, care adoptă un stil de semi-monovolum, prin care încearcă să-i tenteze pe amatorii de maşini compacte.

Precedentul Nissan Note a avut prestaţii relativ modeste din punct de vedere al vânzărilor, dar a demonstrat că e o propunere foarte pertinentă, aşa încât noul Nissan Note, care se lansează la Salonul Auto Geneva 2013, va plusa cam la toate capitolele.

În primul rând, noul Note adoptă un design mai ferm, apreciat încă de la apariţia conceptului Invitation, faţă de care modelul de serie arată ceva mai domestic, dar în mod clar trezeşte interesul multora.

Păstrând lungimea de 4,1 metri (cu 20 cm mai mult decât Honda Jazz) şi ampatamentul de 2,6 metri de la precedentua generaţie, noul Nissan Note foloseşte platforma tenhică V, pe care e bazat şi modelul mai mic Nissan Micra, promiţând un interior foarte spaţios pentru clasa mică.

Astfel, portbagajul are o capacitate minimiă care variază între 280 şi 300 de litri, datorită banchetei spate culisabile. Spătarul acesteia este divizabilă în proporţie 40:20:40, permiţând o modulare foarte bună a spaţiului de încărcare, în timp ce pasagerii din spate beneficiază de spaţiu la nivelul unei maşini de clasă compactă.

În ce priveşte partea din faţă, noul Nissan Note are un design uşor schimbat faţă de Micra (planşa de bord fiind mai înaltă), dar comenzile principale sunt amenajate în acelaşi stil original pentru instalaţia de climatizare.

În funcţie de varianta de echipare, Nissan Note poate fi echipat cu un sistem Around View Monitor şi display tactil de 5,8 inci sau sistemul de securitate Safety Shield (care cobină monitorizarea unghiului mort şi depăşirea involuntară a benzii de mers).

Din punct de vedere al motorizărilor, oferta este formată din două propulsoare pe benzină şi un diesel. În primul caz vorbim de un propulsor de 1,2 litri, cunoscut de la Micra şi care e oferit în două variante: cea de bază de 80 CP, respectiv DIG-S de 98 CP (care beneficiază de compresor mecanic).

Dieselul e un 1,5 litri de origine Renault, de 90 CP, care promite un consum mediu de numai 3,6 litri/100 km. Motoarele pe benzină se anunţă şi ele foarte economice, DIG-S având doar 4,3 litri/100 km. Această variantă poate fi echipată şi cu o cutie automată CVT (cu variaţie continuă).

Noul Nissan Note pentru Europa urmează să fie construit în fabrica de la Sunderland, din Anglia, iar apariţia pe piaţa europeană este prevăzută pentru jumătatea acestui an.

Video: