Opel Insignia facelift – imagini şi informaţii oficiale

Publicat: 12 06. 2013, 10:38

Noul Opel Insignia facelift va fi prezentat în premieră mondială la cea de-a 65-a ediţie a Salonului Auto Frankfurt 2013 (12 – 22 septembrie).

Modelul Opel de vârf străluceşte printr-un interior şi mai atrăgător şi un exterior mai stilizat, ducând filosofia de design premiată a mărcii Opel ”măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană” la un nivel superior.

Noul Insignia facelift propune două noi propulsoare turbo pe benzină de generaţie nouă, dar şi un diesel cu emisii de COde 99 g/km. Aceste emisii scăzute plasează noul propulsor de 2.0 CDTi în clasa A+ de energie.

Ambele variante (88kW/120 CP şi 103kW/140 CP conform EG nr. 715/2007) consumă doar 3,7 litri/100 km de combustibil în ciclu combinat (Sports Tourer: 3.9 litri/100 km) – valori valabile pentru cutia manuală cu 6 trepte şi sistemul Start/Stop. Astfel, Opel Insignia 2.0 CDTI este cel mai eficient model din punct de vedere al consumului de combustibil din clasa lui.

De acum pentru Insignia este disponibil un sistem infotainment de o generaţie complet nouă. Acesta integrează în autovehicul multe funcţii pentru smartphone şi poate fi acţionat simplu şi intuitiv prin intermediul unui touchpad amplasat pe consola centrală.

 

Modelul de succes Opel Insignia a convins deja un număr de peste 500.000 de şoferi Opel. Noul Insignia va produce şi mai multă emoţie, datorită postului de conducere elegant şi de înaltă calitate, modului intuitiv de acţionare a sistemului infotainment, unităţilor de propulsie exemplare, precum impresionantul Turbo diesel de 99 de grame”, descrie CEO-ul Opel, dr. Karl-Thomas Neumann revoluţia modelului de dimensiuni medii.

Vârful nostru de lance este acum şi mai sofisticat şi mai atrăgător, dar, înconjuraţi de toată această eleganţă, nu uitaţi caracteristicile sale definitorii: faptul că oferă şoferului şi pasagerilor o experienţă de conducere confortabilă şi sigură, cu tehnologii de ultimă oră la preţ atrăgător.”

Stil propriu: elegantul limbaj de design Opel, câştigător al multor premii

Noul Insignia reflectă în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii filozofia de design Opel, câştigătoare a numeroase premii: ”măiestria sculpturală întâlneşte precizia germană”. Tema de design îmbină aspiraţiile premium şi caracterul dinamic cu un aspect inconfundabil al părţii frontale, coborâte, pentru a accentua postura lată a autovehiculului.

Grila cromată şi ultra-lucioasă este mai lată şi mai coborâtă decât înainte. Bara care conţine logo-ul Opel este mai înclinată şi include lamele care fac o legătură vizuală spre farurile cu design nou. În funcţie de nivelul de echipare, farurile sunt disponibile cu lămpi bi-xenon echipate cu sistemul de iluminare de siguranţă AFL+.

Toate blocurile optice sunt produse în negru ultra-lucios, având integrate accente cromate care le subliniază tehnologia. Blocurile optice includ o semnătură vizuală în formă de aripă: luminile de zi cu tehnologie LED şi economie de energie. Inserţiile din josul părţii din faţă a autovehiculului sunt înguste şi late, pentru a accentua dimensiunea părţii superioare a grilei. Proiectoarele de ceaţă sunt combinate cu inserţii negre late şi accente cromate. Acestea se lăţesc înspre pasajele roţilor, pentru a scoate în evidenţă lăţimea părţii frontale şi designul de mare clasă al modelului Opel Insignia.

Vederea din lateral a Insignia sedan se diferenţiază mai mult decât înainte de cea a versiunii hatchback, prin designul unic al hayonului şi al spoilerului integrat. Linia proeminentă a montantului C al modelului cu cinci uşi se estompează înainte de a ajunge la marginea posterioară a spoilerului, pentru a accentua silueta clasică de coupé. În cazul variantei cu patru uşi, linia proeminentă continuă de-a lungul marginii spoilerului, pentru a scoate în evidenţă lungimea elegantului sedan.

Acest lucru se repetă în partea din spate, căreia designul noului Insignia îi conferă un aspect mai larg şi mai coborât. Bara care include logo-ul mărcii, cromată, ultra-lucioasă, a fost poziţionată mai jos pe hayon. Aceasta se extinde în cadrul lămpilor spate, prin benzi înguste care includ funcţiile pentru marşarier. Lămpile de poziţie/stop ale blocurilor optice spate, formate din 2 părţi, sunt echipate în totalitate cu tehnologia LED pentru versiunile sedan şi hatchback. Trăsătura caracteristică pentru toate versiunile de caroserie este designul în formă de aripă, specific mărcii Opel.

Noul Opel Insignia oferă, de asemenea o mulţime de tehnologii, de caracteristici tehnice pentru siguranţă şi confort. Acestea includ radarul şi sistemele de asistenţă pe bază de camere video de ultimă oră, de la tempomatul adaptiv la asistentul pentru monitorizarea unghiului mort lateral, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală şi sistemul de asistenţă la parcare de a doua generaţie, scaune premium cu certificare AGR şi funcţia de acces în autovehicul şi pornire fără cheie „Open & Start”, pentru a enumera doar câteva dintre acestea.

Produs de vârf: noua generaţie a unităţii de propulsie Turbo diesel cu emisii CO2 de 99 grame şi unitatea de propulsie pe benzină SIDI Turbo 

Noul Opel Insignia iese în evidenţă şi din perspectiva sistemului de propulsie şi a şasiului. Deşi modelul de dimensiuni medii a primit deja multe recunoşteri pentru confortul conducerii, manevrabilitate şi ţinută la drum, noua ediţie îl depăşeşte. Inginerii Opel au realizat o mulţime de îmbunătăţiri ale şasiului, inclusiv ale amortizoarelor, stabilizatoarelor şi sistemului de direcţie, rezultatul fiind scăderea nivelului de zgomot şi vibraţii şi un confort şi mai mare.

Portofoliul mare de motoare, extins de curând, este orientat către performanţă şi confort fără compromis. Noul Opel Insignia oferă posibilitatea alegerii între trei alternative de propulsie, pe benzină, diesel şi GPL (gaz petrolier lichefiat), cu puteri între 81 kW/110 cp şi 239 kW/325 cp.

Noul Insignia 2.0 CDTI este campionul economiei de carburant şi al caracterului ecologic. Datorită noului motor turbo diesel de 2,0 litri, variantele de 88 kW/120 cp şi 103 kW/140 cp au emisii de COde numai 99 g/km (Sports Tourer: 104 g CO2/km) conform Regulamentului CE nr. 715/2007.

Acest lucru îl plasează în clasa de eficienţă energetică A+, având în vedere că modelele cu patru şi cinci uşi, cu sistem de transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi sistem Start/Stop consumă doar 3,7 litri de carburant la 100 de kilometri în regim mixt (Sports Tourer: 3,9 l/100 km) cele mai bune valori din cadrul acestei clase de autovehicule. Ambele variante se mândresc, de asemenea, cu un cuplu de excepţie, unitatea Turbo diesel de 88 kW/120 cp generând un cuplu de până la 320 Nm, iar modelul de 103 kW/140 cp chiar de până la 370 Nm, datorită unei funcţii de amplificare automată.

Cea mai performantă unitate diesel este modelul 2.0 BiTurbo CDTI de 143 kW/195 cp. Motorul diesel de înaltă performanţă cu turbocompresoare secvenţiale în două trepte atinge un cuplu impresionant de 400 Nm şi se distinge printr-un răspuns foarte prompt, precum şi o putere de propulsie de excepţie pe o gamă mare de turaţii.

Cele mai impresionante motoare pe benzină sunt cele două unităţi de propulsie turbo cu injecţie directă: motorul 2.0 SIDI Turbo cu o putere de 184 kW/250 cp şi un cuplu maxim de 400 Nm, precum şi unitatea 1.6 SIDI Turbo de nouă generaţie, cu o putere de 125 kW/170 cp şi un cuplu de 260 Nm, şi chiar de până la 280 Nm, cu funcţie de amplificare (SIDI = Spark Ignition Direct Injection).

Ambele dezvoltă o putere de excepţie şi se mândresc cu o rulare uniformă prin excelenţă şi un nivel ridicat de economie de carburant. Acestea pot fi combinate cu o transmisie manuală cu şase trepte de viteză şi cu un sistem Start/Stop sau o transmisie automată nouă cu şase trepte de viteză, cu frecare redusă. Pe lângă versiunea cu tracţiune pe puntea faţă, unitatea SIDI Turbo de 2,0 litri este disponibilă şi pentru versiunea cu tracţiune integrală.

Eleganţă: post de conducere bine organizat, nouă generaţie a sistemului infotainment

În timpul îmbunătăţirii postului de conducere, accentul a fost pus pe trei criterii: utilizare simplă şi intuitivă, personalizarea ofertei de infotainment şi, desigur, confortul şi siguranţa şoferului şi ale pasagerilor, care este sporită şi mai mult datorită distragerii cât mai puţin posibil a atenţiei de la trafic.

Consola centrală conferă o senzaţie complet nouă de subtilitate şi rafinament, fiind şi centrul unei mulţimi de funcţii şi tehnologii de ultimă oră. Panoul de comandă cu lac negru piano şi accente cromate a fost mult simplificat.  Acesta are acum doar câteva butoane, astfel încât acţionarea sistemului infotainment şi, de exemplu, a sistemului de climatizare, este rapidă şi intuitivă.

Noua generaţie a sistemului infotainment a modelului Insignia poate fi controlată prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu acţionare tactilă. De la ecranul de pornire şoferul poate accesa toate funcţiile şi submeniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea smartphone sau navigaţiei cu hartă 3D, prin intermediul butoanului central sau al ecranului tactil, prin comandă vocală sau cu ajutorul touchpad-ului complet nouţ. Iar sistemul infotainment poate fi personalizat, putând fi memorate până la 60 de preferinţe (de exemplu, liste de redare, numere de telefon, adrese de navigaţie).

Touchpad-ul este ergonomic integrat în consola centrală şi oferă un mod complet nou, rapid şi intuitiv de acces la sistemul infotainment. Suprafaţa tactilă, iluminată, reacţionează imediat la mişcarea degetelor include şi o caracteristică de răspuns tactil, simplificând foarte mult utilizarea noii generaţii de sistem infotainment, fără a distrage atenţia şoferului de la trafic. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse şi litere, prin atingere cu vârful degetelor, de exemplu la căutarea titlului unei piese în baza de date sau a unei localităţi în sistemul de navigaţie.

În plus, şoferul Insignia poate comanda sistemul infotainment de ultimă generaţie cu ajutorul comenzilor de pe volan, acum cu design nou şi configuraţie clară, precum şi prin comenzi vocale. Funcţia avansată de comandă vocală poate fi activată prin simpla apăsare a unui buton de pe volan şi poate procesa mai multe comenzi în acelaşi timp. Gama largă de posibilităţi de acţionare este rezultatul îmbunătăţirilor pe care le include noua generaţie.

Panoul de instrumente cu design nou şi ecran color hi-res de până la 8 inch asigură îmbunătăţirea conexiunii om-maşină. Pe lângă parametrii clasici, cum ar fi viteza, turaţia şi nivelul de combustibil din rezervor, în câmpul vizual al şoferului sunt afişate informaţii referitoare la navigaţie, utilizarea smartphone-ului şi opţiunile audio, care pot fi reglate.