Opel Insignia – informaţiile oficiale

Publicat: 26 07. 2008, 15:00

This browser does not support the video element.

Noul model Opel va beneficia de încă de la lansare de tracţiune faţă şi integrală. Datorită sistemului "Adaptive 4×4" transerul cuplului către roţi se va face aproape instantaneu, ceea ce va asigura performanţe dinamine de invidiat. Mai mult decît atât, noul Opel Insignia beneficiază şi de sistemul "FlexRide" sistem care se va regăsi şi pe varianta cu tracţiune faţă.

+++++++++++++++
Gama de motorizări disponibilă pe noul Insignia va fi completă încă de la startul vânzărilor, cu benzinare de 1,6 litri si 115 CP, 1,8 litri de 140 CP, 1,6 litri turbo de 180 CP, 2.0 turbo de 200 CP și un 2,8 litri V6 din nou supraalimentat, soluție tehnică preferată de inginerii germani, ce dezvoltă 260 CP. În ceea ce privește motorizările diesel, vom avea un propulsor de 2.0 litri disponibil în variantele de putere de 110, 130 și 160 CP, fiind urmat cu un salt semnificativ până la 250 CP, putere obținută de un V6 de 2,9 litri, un motor ce se anunță remarcabil încă de pe acum.

Va exista și o versiune OPC, care va fi construită pe baza V6-ului benzinar, care va dezvolta în acest caz aproximativ 300 CP și va fi cuplat la un sistem de transmie la toate roțile.

+++++++++++++++
Prima oară ne-am făcut o idee la Salonul Auto de la Geneva în 2007 când am văzut . Apoi, după , Opel a pus la dispoziție propriile poze spion, o acțiune extrem de originală, fiind urmate de . Iată că acum avem în față și primele imagini complete cu înlocuitorul actualei Vectra. Noul Opel Insignia se laudă cu implementarea unei noi generații de design, ce va da tonul viitoarelor modele din gama constructorului german.

Schimbarea este atât de mare, încât la exterior sigla Saturn în locul celei Opel ar părea mai naturală, designul exterior fiind mai mult american decât european. Ba mai mult, european fiind ultimul cuvânt pe care l-am putea folosi în descrierea acestui model. Asta la exterior, pentru că la interior ceasurile de bord fac legătura sigură cu actualele modele Opel.

Deci planuri mari la Opel, însă în ce măsură se vor adeveri acestea rămâne de văzut. Lansarea oficială va avea loc în iulie la Salonul Auto de la Londra, urmând ca pe șosele să apară la finalul anului. Până atunci însă vor apărea toate informațiile oficiale, Promotor.ro având grijă să vi le ofere în cel mai scurt timp.

Opel Insignia a debutat oficial cu ocazia Salonului Auto Londra 2008, în cele două versiuni de caroserie, sedan cu patru uşi şi berlină cu hayon, diferenţele estetice fiind minime.

Maşina va avea o lungime de 4.830 mm şi un ampatament de 2.737, fiind plasată, din punct de vedere dimensional, peste media categoriei sale. Aerodinamica maşinii este foarte bună, caroseria noului Opel Insignia având un coeficient Cx de 0,27, un rezultat excelent, datorat celor peste 650 de ore petrecute în tunelul aerodinamic. Gama de motorizări va fi compusă, pentru început, din şapte propulsoare conforme normelor de poluare Euro 5 şi disponibile împreună cu transmisii manuale sau automate, cu şase trepte.

Motorizările pe benzină vor fi în număr de patru: 1,6 litri (115 CP), 1,6 Turbo (180 CP), 1,8 litri (140 CP) şi 2,8 V6 (260 CP), iar cele diesel sunt în număr de trei – fiind vorba despre un 2,0 CDTi, cu injecţie directă, derivat în trei variante de putere (110, 130 şi 160 CP). Alte delicatese tehnice opţionale sunt sistemul FlexRide (controlul electronic al suspensiei) şi Adaptive 4×4 (sistem de tracţiune integrală cu gestiune electronică).

Preţurile pentru Europa ale lui Opel Insignia vor fi făcute publice în curând, iar maşina urmează să ajungă în showroomuri înainte de finalul anului 2008.