Porsche 911 Targa – detalii oficiale

Publicat: 30 09. 2008, 16:03

This browser does not support the video element.

Porsche 911 este modelul care a patentat conceptul Targa, fiind primul automobil introdus în producţia de serie cu suprafaţa vitrată în locul acoperişului metalic sau textil. Iniţial această soluţie a fost primită cu entuziasm, însă de-a lungul anilor şi-a ocupat locul ca alternativă de nişă. Deşi destui constructori au cochetat cu acest tip de plafon , Porsche este singurul care a rămas fidel şi astăzi, la aproape 50 de ani, încă păstrează modelele Targa în gamă.

După ce Porsche a prezentat facelifturile pentru majoritatea versiunilor 911, a venit rândul ca şi Targa să intre în procesul (destul de subtil) de împrospătare a imaginii. Pe lângă schimbările evidente doar pentru ochii unor avizaţi, Targa vine în plus şi cu îmbunătăţiri mecanice.

Să începem însă cu ceea ce se află la vedere, modificările estetice constau într-o suprafaţă vitrată mai amplă, 1,54 mp, şi mai elegant delimitată. Manevra de glisare a acesteia se realizează în 7 secunde şi va oferi pasagerilor 0,54 mp de cer deasupra capului. Pentru zilele în care soarele arde prea tare, interiorul poate fi protejat de razele insistente prin sticla spceial tratată împotriva radiaţiilor sau a unui parasolar care izolează perfect termic.

Expunerea solară are însă şi un preţ pe măsură, greutatea adiţională se reflectă în performanţe mai slabe, versiunile Targa 4 şi Targa 4S atingând prima sută de kilometri în 5, respectiv 4,7 secunde, cu 0,4 respectiv, 0,2 secunde decât versiunile cu plafon metalic. Viteza maximă este, de asemenea, diminuată, vârful de gamă fiind capabil de a atinge 297 km/h, iar cel de bază doar 284 km/h.

Modelul va fi lansat pe piaţă cu ocazia Salonului Auto de la Paris din octombrie, preţurile urmând să fie anunţate la acea dată.