Premieră la Geneva 2010: Audi A8 Hybrid

De la finalul lui 2011, gama
Audi A8
se îmbogăţeşte cu o versiune mai puţin poluantă:
A8 Hybrid, modelul de serie fiind prefigurat de un fel de
concept la Geneva 2010.

Deşi e o limuzină de lux, motorul termic de sub capota maşinii
este un motor de patru cilindri, 2.0 TFSI cu 211 CP. Acesta e
cuplat cu un motor electric de 45 CP, puterea maximă a
sistemului hibrid atingând valoarea de 245 CP, iar cuplul maxim un
impresionant vârf de 480 Nm.

Consumul mediu al lui A8 Hybrid se cifrează în jurul
valorii de 6,1 litri/100 km
, iar emisiile CO2
sunt de 231 g/km, ceea ce, în opinia Audi, reprezintă o adevărată
performanţă între limuzinele de lux cu propulsie hibridă (deşi BMW
ActiveHybrid 7 se laudă cu o valoare de 219 g/km, iar Mercedes S
400 Hybrid chiar cu 186 g/km).

A8 Hybrid poate funcţiona şi în mod strict
electric
, însă doar pe distanţp foarte scurtă, de numai 2
km şi cu o vitezî de până la 65 km/h. Totuşi, marele avantaj al lui
Audi A8 Hybrid reiese prin comparaţia cu un motor similar V6 pe
benzină, care ar fi mai gurmand şi mai puţin performant.