Saleen S5S Raptor

UPDATE:

Conceptul prezentat la Salonul Auto de la New York 2008 vine şi cu alte surprize. Caroseria bolidului de serie va fi realizată din aluminiu şi materiale compozite, iar ABS-ul şi controlul stabilităţii fac parte din meniul standard. Suspensia este independentă, iar setarea amortizării se bazează pe experienţa îndelungată a lui Saleen, recunoscut drept unul dintre cei mai buni tuneri de Ford Mustang peste ocean.

Sistemul de frânare se bazează pe discuri de 381 mm în faţă, având etrieri cu şase pistonaşe, respectiv 308 mm în spate, cu etrieri cu două pistonaşe. Jantele din aliaj au dimensiuni apreciabile, de 20", în plus fiind tratate chimic împotriva depunerii prafului. Pneurile sunt de tipul Pirelli Rosso şi sunt foarte late: 275/35 ZR20 în faţă şi 315/35 ZR20 în spate.

Faţă de Ford GT40 sau Chevrolet Corvette, aspectul lui Saleen S5S Raptor este rezultatul firmei ASC Creative Services, cel mai mare studio independent american de design. Cât de exclusivist va fi numărul unităţilor produse nu s-a specificat, însă sloganul maşinii ne dă o idee: "Power in the hands of few".

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Saleen S5S Raptor reprezintă o evoluţie pe scara ierarhică a supercarurilor create de producătorul independent din Irvine, California. Evoluţia va fi atât în sensul creşterii puterii, modelul fiiind mai puternic şi mai rapid decât S7, dar nici aspectele practice nu vor fi neglijate, americanii spunând ca acesta va fi mai utilizabil în exploatarea zilnică.

Saleen S5S Raptor va fi animat de un propulsor de 5.0 litri, amplasat central, ce va dezvolta 650 CP şi va oferi un cuplu de 850 Nm. Toate puterea va fi gestionată cu ajutorul unei cutii manuale în 6 trepte şi va fi direcţionată către roţile din spate. Sprintul de la 0 la 100 km/h va dura 3,2 secunde, iar viteza maximă ar putea trece bariera celor 320 km/h.

O cutie secvenţială va apărea în ofertă în 2010, când modelul va intra în producţia de serie. Este de aşteptat ca noua cutie să îmbunătăţească performanţele dinamice ale supercarului.

Saleen S5S Raptor va rula pe bioetanol, urmând curentul demarat de producători de a construi modele performante alimentate cu combustibili alternativ. Preţul pentru viitorul supercar se va cifra peste Ocean la 185.000 de dolari.