smart fortwo facelift

This browser does not support the video element.

Modificările suferite de smart fortwo sunt foarte mici, aproape
insesizabile. Exteriorul a fost îmbunătăţit extrem de puţin dar
interiorul a fost schimbat exact în locurile unde era nevoie de o
mică îmbunătăţire. Motorizările nu au fost uitate, dar şi aici
modificările sunt foarte mici. Este normal să nu avem de-a face cu
o maşină complet nouă deoarece aceasta abia se află în
stadiul de dezvoltare alături de Renault.
Mercedes-Benz
lucrează acum cu constructorul francez pentru dezvoltarea la comun
a unei noi platforme cu motor şi tracţiune spate, platformă care va
fi folosită la comun cu cea de a treia generaţie de fortwo – din
2013, şi de viitorul Twingo.

Estetic, noul fortwo care va sosi în România în toamnă şi
va fi lansat oficial la nivel mondial la Salonul Auto de la
Paris,
se diferenţiază de primul model al acestei a doua
generaţii prin luminile de rulare pe timp de zi cu LED-uri,
amplasate în locul farurilor ce ceaţă,
în spoiler. Mai
sunt disponibile trei modele noi de jante din aliaj
uşor
cu diametrul de 15 inchi şi o nouă culoare verde-mat
pentru caroserie. Pentru prima oară, partea inferioră a caroseriei
va veni vopsită în culoarea acesteia iar celula de siguranţă poate
fi comandată de acum şi în culoarea albă. Până acum, aceasta putea
fi comandată doar argintie sau neagră. Dacă se va opta pentru noua
culoare, aceasta va fi asortată cu oglinzi retrovizoare şi
grilă faţă vopsite şi ele în alb.

La interior, principalele modificări sunt instrumentarul
de bord redesenat,
inclusiv cele două ceasuri din mijlocul
bordului – turometrul şi ceasul, şi un nou sistem de
entertainment
disponibil pentru consola centrală, cu
un display uriaş de 16.5 inchi şi touchscreen. Vor
fi disponibile port-uri auxiliare USB şi jack precum şi o interfaţă
specială pentru iPod. Sistemul audio de top va fi surround şi va
avea de acum opt difuzoare şi o putere maximă de 40 de waţi.
Opţional va fi disponibil de acum şi un volan cu comenzi pentru
radio incluse, o cotieră centrală şi un sistem de iluminare
al interiorului cu LED-uri.

Ca motorizări, versiunile pe benzină de un litru
şi 60 respectiv 70 CP
au fost îmbunătătţite uşor pentru
diminuarea consumului, prin folosirea unui soft nou pentru unitatea
centrală de control al motorului. Noul consum mediu anunţat pentru
versiunile sus amintite este de 4,9 litri de
benzină
pentru 100 km parcurşi. Emisiile poluante vor
scade de asemenea până la 97 g de CO2/km.
Celelalte motorizări au rămas neschimbate, doar vârful de gamă
Brabus a fost modificat uşor, puterea sa maximă fiind crescută
de la 98 la 101 CP.

Momentan nu avem detalii despre evoluţia preţurilor după acest
facelift. Citiţi primul test cu noul smart fortwo pe promotor.ro în
prima săptămâna a lunii august. Premiera va avea loc la Salonul
Auto de la Paris 2010.