Tata Nano Europa – date oficiale

Publicat: 11 12. 2009, 12:53

Tata
Nano a porint ca un proiect de 2.500 de dolari, dar în Europa
pentru a putea fi luată în serios are nevoie nu doar de un preţ de
maşină de ocazie de la începutul anilor ’90. Prin urmare nici
specificaţiile şi nici preţul nu mai este la fel ca în cazul
versiunii „originale”. Autocar
a reuşit să afle detaliile oficiale despre automobilul de buzunar
care a făcut să curgă multă cerneală la vremea respectivă.

În primul rând, nu va mai avea motorul anemic de 33 CP,
ci unul de 1 litru şi 60 CP, cuplat la o cutie manuală cu 5
rapoarte
calibrată pentru a susţine viteze mai mari.
Consumul mediu pretins al acestui model este de 4.2 litri la 100
km, iar emisiile se cifrează sub pragul de 100 g/km, mai exact 98
g/km.

Din
cauza rigorilor europene privind siguranţa, această versiune este
ceva mai mare decât cea din India, dar cu o lungime de 3,3 metri va
fi unul dintre cele mai mici modele cu patru uşi din Europa. Apropo
de uşi, în India, după cum ştiţi, se vinde o versiune fără hayon,
accesul la portbagaj făcându-se din interior. Pentru Europa se pare
că se ia în considerarea introducerea portierei cu numărul
cinci.

În materie de tehnică se pare că acest model va avea
suspensii independente, ABS, controlul tracţiunii, servodirecţie
electrică şi 2 airbag-uri
. Dar europenizarea lui Tata Nano
are un preţ şi britanicii spun că tarifele pentru Nano se vor clasa
în intervalul 4.000 – 5.000 de lire. Adică dacă transformăm în
euro, Tata Nano va avea preţuri cuprinse între 4.500 şi
5.500 de euro
. Modelul va apărea însă doar în 2011, dar cu
o calitate decentă a asamblării şi cu acest preţ ar putea face cu
ochiul multor tineri care au nevoie de o primă maşină.