Toyota Land Cruiser 150 – prezentarea oficială

Publicat: 05 11. 2009, 13:00

This browser does not support the video element.

Aspectul interiorului
noii Toyota Land Cruiser 150
este total modificat faţă de
generaţia precedentă, deşi se păstrează acelaşi stil care
inspiră forţă
. În general, avem parte de forme angulare,
dar totul degajă mult mai mult lux decât până
acum, Land Cruiser 150 apropiind-se de Lexus.

Consola centrală are un aspect interesant, părând ca un bloc de
sine statator încastrat în bord – efectul este dat de ornamentele
argintii şi de diferenţierea clară a instalaţiei audio de restul
elementelor. În partea superioară tronează un display de
4,2″
, care oferă informaţiile de bază ale computerului de
bord.

Bineînţeles, pornirea sau oprirea motorului se
realizează de la deja obişnuitul buton start/stop
, în
stânga consolei, plasat foarte vizibil, iar volanul de mari
dimensiuni dispune de comenzi pentru instalaţia audio şi computerul
de bord, amplasate judicios. Însă, în cazul versiunii în cinci uşi,
mult mai importante sunt modificările în partea din spate.

Acolo unde
bancheta din spatele scaunelor faţă oferă un spaţiu mult
mai mare pentru genunchi
, care, prin culisarea şezutului,
variază între 489 şi 618 mm. Bancheta este mai generoasă, fiind
divizată în formula 40:20:40, iar accesul la locurile de pe al
treilea rând de scaune este mai bun acum – în principal datorită
posibilităţii şezutului de a culisa.

În portbagaj, noul Land Cruiser 150 dispune de două scaune
independente, cu tetiere integrate. Aceste scaune nu mai sunt doar
strapontine, ci oferă mai mult spaţiu şi confort pentru persoanele
adulte. În funcţie de nivelul de echipare, acestea pot
culisa în podeaua portbagajului şi automat
, prin apăsarea
unui buton, dar pot fi dotate chiar şi cu reglaj electric.

Deşi valorile pentru
capacitatea portbagajului nu au fost comunicate de japonezi, acesta
este clar unul foarte încăpător, prin rabatarea scaunelor din
rândurile al doilea şi al treilea obţinându-se un spaţiu foarte
mare de încărcare. Dintre detaliile practice, remarcăm
luneta care se deschide şi separat de hayon sau
spaţiul de depozitare dintre scaune, în care intră 4 sticle de
jumătate de litru.

Siguranţa este la înălţime în habitaclul noului Land Cruiser
150, nelipsind 7 airbaguri standard (dintre care
unul pentru genunchii şoferului) sau tetierele active pentru
scaunele faţă. Portierele au fost ranforsate astfel încât să preia
cât mai eficient energia în cazul unui impact din lateral.

În ce priveşte dotările de confort şi de lux, nu lipsesc
aerul condiţionat automat, cu reglarea temperaturii
independent pe trei zone
, tapiţeria din piele, un sistem
avansat de navigaţie cu display de 7″, un cruise control
inteligent, cu radar pentru maşinile din faţă, trapa electrică
panoramică sau monitoare în tetiere, pentru pasagerii din
spate.

Sa vedem
la nivel tehnic ce aduce nou Toyota Land Cruiser
150