Versiune economică: Chevrolet Cruze Eco

Publicat: 01 04. 2010, 10:02

This browser does not support the video element.

După ce am văzut
Chevrolet Cruze RS
propulsat de noul turbo de 1,4 litri şi 138
CP, ne aşteptam ca versiunea Cruze Eco să aibă sub capotă un motor
dedicat economiei de combustibil. Surpriză, însă: Curze Eco
are acelaşi motor de pe Cruze RS!

Şi atunci, de la ce vine Eco?

Ei
bine, în primul rând de la un consum mediu de numai 5,9
litri/100 km (pentru versiunea echipată cu transmisia manuală cu 6
rapoarte)
. Care, conform departamentului de marketing,
este la fel de bun ca la o maşină hibridă, dar preţul lui Chevrolet
Cruze Eco e mai mic. În teorie, modelul americanilor e suficient de
aproape de performanţele de consum ale celor mai cunoscute maşini
hibrid, Toyota Prius (4.9 litri/100 km) şi Honda Insight (5,5
litri/100 km).

Pentru a putea fi o maşină atât de economică, noul
Chevrolet Cruze Eco a primit modificări de ordin
aerodinamic
: garda la sol a fost coborâtă, spoilerul faţă
este puţin redesenat şi dispune de o lamelă în partea inferioară,
iar prizele de aer sunt regândite, pentru o frecare cu aerul cât
mai redusă, fiind autodirecţionale, în funcţie de viteză (principiu
folosit de BMW cu tehnologia
EfficientDynamics
).

Nu lipsesc pneurile special concepute, cu o fricţiune redusă,
care încalţă jante de aliaj de 17 inch, cu un design, de asemenea,
aerodinamic, pentru turbulenţe cât mai reduse. Cutia de viteze are
şi ea rapoartele mai lungi, astfel încât maşina să fie cât mai
economică în condiţii de viteză de croazieră constantă pe
autostradă.

Performanţele dinamice vor fi afectate, bineînţeles, dar care
vor fi diferenţele între Cruze Eco şi Cruze RS vom vedea mai exact
o dată cu datele oficiale, care vor fi făcute publice cu ocazia
premierei de la Salonul Auto New York 2010.