Viper SRT 2013 – informaţii oficiale

Publicat: 06 04. 2012, 11:24

This browser does not support the video element.

Chiar dacă la încetarea producţiei vechiului model, în 2010, au existat zvonuri că Viper nu va mai fi produs niciodată, constructorul american a negat vehement speculaţiile şi acum ne prezintă cea mai nouă creaţie a sa, Viper SRT.

Viitorii clienţi pot alege dintre două modele, SRT Viper şi SRT Viper GTS, singurele diferenţe fiind la interior, unde modelul din urmă are interiorul îmbrăcat în întregime în piele.

În ceea ce priveşte design-ul exterior, acesta a evoluat foarte mult faţă de vechiul model, fiind acum mult mai rafinat dar păstrând în acelaşi timp masculinitatea predecesorului său.

În partea din faţă gasim noi faruri cu un design mai elegant, dotate cu tehnologia LED şi o priză de aer, mai mică decât a vechiului model dar încă foarte impunătoare. Capota uriaşă cu numeroase fante de aerisire întăreşte caracterul masculin al noului supercar american, ajutată şi de eleronul uriaş ce tronează deasupra stopurilor redesenate.

Interiorul a fost deseori criticat la modelele precedente dar de data aceasta constructorul american se pare că a făcut o treabă bună. Designul este mult îmbunătăţit iar materialele folosite sunt de o calitate superioară. Scaunele sunt montate cu 20 mm mai jos oferind astfel mai mult spaţiu în cabină dar şi o poziţie de condus sportivă.

Motorizarea se bazează şi acum pe vechea logică americană: „there is no replacement for displacement”. Sub capota imensă gasim un propulsor V10, construit în totalitate din aluminiu, cu o capacitate cilindrică de 8,4 litri ce dezvoltă 640 CP şi un cumplu uimitor, de 814 Nm. Oficialii SRT susţin că Viper nu e doar un „muscle car”, ci un supercar adevărat care oferă performanţe remarcabile şi când vine vorba de manevrabilitate.

Şasiul cu 50% mai rigid decât al vechiului model şi suspensiile ,dezvoltate de Bilstein special pentru această maşina, cu două moduri de utilizare, Track şi Street, asigură viitorilor clienţi o manevrabilitate specifică unui supercar european. Din cauza monstruozităţii de sub capotă noul SRT Viper este dotat cu un sistem de frânare Brembo cu etriere fixe din aluminiu cu patru pistoane şi discuri ventilate cu diametrul de 322 mm.

Constructorul american s-a axat foarte mult şi pe scaderea masei noului model, folosind fibra de carbon pentru capotă, plafon şi portbagaj. Totuşi lucrurile nu se opresc aici. Colectorul de admisie este fabricat dintr-un material compozit, volantul este acum fabricat în totalitate din aluminiu iar şasiul a suferit numeoase modificări pentru a uşura noul supercar american. Toate acestea aduc masa Viper-ului la valoarea de 1.521 kg, cu 45 kg mai puţin decât vechiul model.

Viitorii clienţi pot opta pentru pachetul Track, ce aduce în plus un sistem de control al tracţiunii upgradat, cu patru setări şi un sistem launch-control. Poate cel mai important element al acestui pachet este setul de anvelope Pirelli P zero Corsa, care îmbunătăţesc manevrabilitatea maşinii în regim de circuit.

Şeful diviziei SRT, Ralph Gilles, este foarte mândru de noul Viper şi susţine că este cel mai bun produs pe care compania îl oferă la acest moment.