Volkswagen Golf 6 e aici!

Publicat: 18 09. 2008, 17:30

This browser does not support the video element.

Acum ştim sigur: noul model se va numi Golf 6. Asta pentru că producătorul german consideră că numeroasele modificări realizate pe platforma vechiului model sunt suficiente pentru a considera că au lansat o nouă generaţie.

Noutăţile constau în blocurile optice preluate parcă de la Scirocco în partea din faţă şi de la Touareg în partea din spate. Aproximativ la fel precum vă prezentam acum mai bine de patru luni.

Lateralul aduce aminte puternic de actuala generaţie, iar interiorul este şi el destul de mult revizuit. Faţă de actuală generaţie, pentru că altfel, este în mare parte inspirat de la Scirocco. De altfel, modelul Golf 6 în 3 uşi pare un Scirocco umflat cu pompa. Dar Volkswagen Golf nu s-a vândut niciodată pentru design, astfel că soluţia estetică aleasă de germani poate se va dovedi câştigătoare.

Pasagerii ce pot bucura acum în interior de o nouă poziţionare a comenzilor pentru oglinzi şi geamuri electrice, un Climatronic împrumutat de la Passat CC şi materiale mai bune calitativ. Inginerii germani chiar au declarat că au preluat elemente de la fratele mai mare tocmai pentru a crea impresia unui automobil superior concurenţei. Nici siguranţa nu a fost uitată, cu airbaguri pentru genunchi sau indicatoare de purtare a centurii chiar şi pentru pasagerii din spate.

Standard este disponibil un nou sistem ESP, care intervine mai fin şi mai eficient asupra comportamentului maşinii, asemănător în parte parte cu cel regăsit şi la Golf 5, de la care este preluată platforma tehnică.

În ceea ce priveşte motorizările, la capitolul diesel (pentru că acesta prezintă cel mai mare interes) noul Volkswagen Golf 6 va fi disponibil pentru început cu două motoare de 2.0 litri TDI, ambele cu common-rail, de 110 şi 140 CP. Consumurile de 4,5, respectiv 4,9 litri/100 km reprezintă o îmbunătăţire cu 0,6 litri comparativ cu motorizările echivalente regăsite pe generaţia veche. De asemenea, mai sunt aştepate încă două versiuni diesel de 90 şi 170 CP.

La capitolul benzinare, sunt disponible două aspirate de 80 şi 102 CP, precum şi două versiuni turbo de 1,4 litri cu 122 şi 160 CP. Cu excepţia motorizărilor de intrare în gamă, toate celelalte vor fi disponibile cu o cutie de viteze cu ambreiaj dublu DSG, cu 6 sau 7 trepte, în funcţie de cuplul motorului.

Inginerii germani se laudă că, de exemplu, noul propulsor de 160 CP cuplat cu un DSG obţine o reducere a consumului mediu de 2,3 litri, care ajunge astfel la 6 litri/100 km comparativ cu vechiul Golf 2.0 FSI cuplat la o cutie de viteze automată clasică.

Vânzările vor începe în octombrie, preţul bază în Germania urmând a fi de 16.500 euro pentru versiunea Trendline cu motorul de 1,4 litri şi 80 CP. Se poate ajunge până la 27.125 de euro pentru HighLine cu 2.0 litri diesel.