VW Scirocco

Publicat: 18 06. 2008, 15:24

This browser does not support the video element.

Despre coupe-ul VW Scirocco nu se ştia exact dacă va intra în producţie de serie, atunci când a fost prezentat la Paris în 2007, însă feedbackul pozitiv al presei şi publicului au fost suficiente pentru această decizie.

anunţa clar că maşina de serie urmează să debuteze oficial la Geneva 2008, însă, spre disperarea fanilor, nici o imagine a maşinii nu era disponibilă. Totuşi, germanii nu au reuşit să ţină secretul prea mult ascuns, iar acum putem aprecia că VW Scirocco va fi un hot-hatch foarte vânat. Oficialii mai speră ca VW Scirocco să fie unul dintre vârfurile de lance peste ocean.

În ceea ce priveşte dimensiunile, noul Scirocco este lung de 4256mm, lat de 1810 mm şi înalt de 1400 mm, fiind practic un Golf mai mic, mai inghesuit, cu un portbagaj de doar 292 de litri atunci când este încărcat până la plafon, singurul atu părând a fi designul modern şi moştenirea numelui binecunoscut. Comportamentul rutier poate fi stabilit prin intermediul "Adaptive chassic control", ce combină prin cele trei programe, Normal, Sport şi Confort o gamă largă de situaţii la care poate fi supus noul model.

Gama de motorizări este alcătuită doar din propulsoare supraalimentate, atât diesel cât şi benzină. Din ultima categorie fac parte trei unităţi, cu cilindree de 1,4, 1,8 şi 2,0 litri cu puteri de 122, 160 respectiv 200 CP. În privinţa dieselului avem de a face cu un 2.0 litri de 140 CP, toate motorizările fiind cuplate din start cu o cutie de viteze manuală cu şase trepte. Opţional se poate alege şi o unitate DSG, care atunci când este cuplată cu motorul turbo de 1,8 litri are chiar şapte trepte. Graţie supraalimentării consumurile anunţate sunt foarte mici, combinate în acelaşi timp cu performanţe foarte bune, cea mai slabă versiune reuşind să accelereze modelul până la 100 km/h în 9,7 secunde, cu 2,5 secunde mai lent decât versiunea de top. Vânzările vor începe din această vară.