Hofele tunează Volkswagen Phaeton în stil… Bentley

Publicat: 29 04. 2010, 13:44

Cu ocazia Salonului Auto Beijing 2010, Volkswagen a prezentat
noua versiune
Volkswagen Phaeton facelift
, care, deloc surprinzător, preia
tema deja cunoscută de la VW Golf 6. Însă cei care doresc un aer
şi mai aristocratic şi luxos pentru limuzina germană, pot apela la
tunerul Hofele
.

Acesta a realizat acum câteva luni un kit estetic interesant
pentru limuzina Phaeton, împreună cu modificări tehnice la nivelul
motoarelor. Cât de reuşit este acesta – mai ales în comparaţie cu
recentul pachet exterior propus pentru
noul Audi A8
– rămâne la latitudinea fiecăruia să
aprecieze.

De la început se remarcă similitudinea cu limuzinele Bentley, în
principal datorită faptului că grila radiatorului este acum
împletită, exact ca la un

Bentley Continental
(lipsind doar mica baghetă
cromată centrală).

Interesant, dacă grila unui
Phaeton normal
, înainte de facelift, se termina la nivelul
inferior al farurilor, cei de la Hofele au prelungit-o, „muşcând”
din spoilerul frontal. Ceea ce, la o privire fugară, poate da
impresia că ai în faţă o…
Skoda Superb
. Dar lucrurile stau altfel.

Dacă pentru faruri a fost păstrată forma originală, nu acelaşi
lucru îl putem spune despre spoiler, care a fost redesenat,
primind în partea inferioară trei fante generoase de aer
,
iar spoturile de ceaţă şi-au găsit locul în mod decent sub
faruri.

Spatele, în schimb, nu a fost modificat drastic, principala
noutate reprezentând-o micul eleron integrat în capota
portbagajului, în timp ce evacuările şi prelungirea spoilerului îi
conferă maşinii o uşoară impresie de dinamism mai pronunţat. În
rest, Phaeton degajă aceeaşi impozanţă şi eleganţă sobră din
spate.

Lucru valabil şi pentru lateralul maşinii, care nu a fost
denaturat cu praguri sportive. Se remarcă, în schimb,
jantele sportive de 20″, din seria Michello, încălţate cu
pneuri 245/40 R 20 în faţă, respectiv 275/35 R 20 în
spate
. Sistemul de frânare este unul racing, având etriere
cu 6 pistonaşe, iar suspensia pneumatică a fost setată pentru a
coborî garda la sol suplimentar cu 4 cm.

Hofele a intervenit şi în privinţa motorizărilor, deoarece kitul
de modificare este disponibil pentru orice variantă de motorizare
VW Phaeton. Cel mai puţin potent motor (3.0 TDI) are acum puterea
crescută de la 225 CP la 265 CP, în timp ce pentru
versiunea de vârf 6.0 W12 de 450 CP, Hofele creşte puterea
la 480 CP
. Totul doar prin resoftarea unităţii electronice
centrale.

În ce priveşte interiorul, Hofele propune o gamă diversă de
tapiţerii şi inserţii interioare, încercând să satisfacă mult mai
multe gusturi decât ar putea un model Phaeton de serie.
Bineînţeles, dacă tot vrei un look de Bentley, este de
preferat să optezi pentru setul „Bi-colour”, cu piele în două
nuanţe, bej şi negru
.

Scaunele au partea interioară cadrilată („diamond pattern”), la
fel ca şi feţele uşilor, în timp ce inserţiile de pe bord, uşi şi
consola centrală sunt din lemn de esenţă rară sau, pentru cei
pretenţioşi, din lac piano. Nu lipseşte logo-ul Mythos Royal pe
pragurile portierelor sau sigla Hofele pe volanul
multifuncţional.

Preţul pentru a modifica un Volkswagen Phaeton în acest stil
apropiat de Bentley nu este unul mic, dar e rezonabil pentru
această categorie: cea mai ieftină versiune de motorizare,
3.0 TDI, necesită aproximativ 20.000 euro
pentru o
transformare completă.

Mai rămâne doar o întrebare: merită acest Phaeton
Mythos by Hofele sau mai bine optezi pentru noul VW Phaeton
facelift?