Midnight Racers Meeting

Publicat: 28 06. 2007, 17:06

Am aflat în treacăt că undeva într-o sîmbătă, pe la ora 5 după amiază, se vor întîlni într-o parcare pe autostradă nişte băieţi dintr-un club de tuning. Am purces spre acea parcare mai mult mînat de dorinţa de a vedea nişte puşti isterici care rup nişte ambreiaje, cutii şi ceva cauciucuri. Ce să fac, etichetele sociale funcţionează şi sunt nişte instrumente facile şi comode. Am ajuns acolo şi nu am avut parte de nimic din cele la care mă aşteptam.

Eu am descoperit surprins o gaşcă matură, care degustă altfel acest fenomen decît se întîmpla pe vremuri. Probabil nu la fel de entuziaşti au fost domnii de la poliţia rutieră, care nu au putut contribui la îndeplinirea planului lunar de amenzi. Singurul lucru pe care l-au putut face a fost să vină şi să admire maşinile băieţilor. Am descoperit că era vorba despre băieţii de la Midnight Racers, un club întemeiat în 2004. Membrii fondatori sunt Micutzu şi Tano, aşa cum le spun băieţii.

La început, clubul Midnight Racers era o gaşcă de prieteni uniţi de aceeaşi pasiune pentru maşini şi motorsport, iar astăzi nu s-a schimbat nimic în această direcţie. În schimb au evoluat de la un club la Asociaţia Club Sportiv Midnight Racers în urma demersurilor întreprinse în 2006. Asociaţia este recunoscută şi înregistrată la FRAS, ceea ce le conferă dreptul de a organiza competiţii sportive auto-moto. Membrii clubului au participat la peste 30 de competiţii, unde au reuşit să cîştige atît premii, cît şi respectful altor cluburi, dar poate cea mai mare realizare este participarea a doi membri ai clubului în CNR (Onoriu Daniel/ Mitsubishi EVO V, Pârvu Dragoş/ VW Golf II).

Astăzi, Midnight Racers este unul dintre cele mai vechi, stabile şi importate cluburi din ţară, cu peste 70 de membri, filiale în ţară şi chiar una în Republica Moldova. Cu timpul, realitatea i-a obligat să se organizeze, şi astfel au apărut 6 grupări: MR Drag Squad, MR Drift Squad, MR Sound Squad, MR Show Squad, MR Biker Squad, MR ATV Squad.

Este bine de ştiut că, pentru a fi primit în club, nu trebuie să ai o “rachetă” pe patru sau două roţi, important este să îţi doreşti şi să obţii performanţă în unul dintre cele 6 domenii enumerate mai sus. În acea sîmbătă, în parcarea de pe autostradă au fost cam 20 de maşini, mai mult sau mai puţin modificate. A fost oarecum trist să-i văd adunaţi într-o parcare de autostradă, departe de urbanul şi semafoarele care au dat startul atîtor dueluri. Dar, aşa cum spunea Cabral, oraşul este plin de sute de cai şi cutii automate, unde valoros este doar un picior cît mai greu.