Porsche Panamera by SpeedART

Porsche
Panamera este un model pe care ori îl adori, ori îl urăşti,
indiferent nu îţi poate rămâne. Cam aceeaşi poveste este şi cu
acest tuning de la SpeedART, în care controversa se prezintă la
puterea a două. Vom începe întăi însă cu partea mai puţin
contestată, adică performanţa. Prepararea este valabilă doar pentru
versiunea Porsche Panamera Turbo, astfel motorul V8 de 4.8
litri poate fi calibrat în mai multe trepte de
performanţă
. Prima etapă înseamnă o putere de 520 CP, a
doua 550 CP, a treia 600 CP, iar cea supremă 650 CP.

Obţinerea rezutatului suprem este posibilă prin înlocuirea
unităţilor turbo cu unele mai mari, montarea de noi filtre şi a
unei evacuări sport şi prin resoftare. Cu 650 CP, acest model poate
atinge 100 km/h în 3,5 secunde şi o viteză maximă de 320
Km/h
. Sunt cifre chiar impresionante şi singurul aspect
care nu poate fi polemizat la acest model.

Trecem mai departe la exterior, unde cei de la SpeedART au jucat
relativ prudent şi au montat doar prelungiri ale pragurilor şi
spoilerelor, un set de jante pe 22, prize pe capotă şi un mic
eleron. Singurul element mai îndrăzneţ este difuzorul care
încastrează patru evacuări, dar nu vorbim de ceva radical, şi două
prize bizare în partea din spate. Acum vom trece însă la partea cu
adevărat controversată, interiorul. Chiar era nevoie de aşa
mult roşu ţipător?
Uni ar spune că denotă sportivitate şi
că personalizează automobilul, iar alţii vor contrataca spunând că
este uşor „piţiponcesc”. Tocmai de aici rezultă şi caracterul
controversat al acestui tuning.

Pentru că vorbim de personalizare, cu siguranţă se pot alege şi
alte materiale şi nuanţe, dar modelul care va fi prezentat la Essen
în această lună va fi exact aşa.