Xenatec realizează modelul Maybach 57S Coupe

Publicat: 08 10. 2010, 13:23

Rolls Royce rămâne mult deasupra rivalului Maybach, oferind atât
un coupe, cât şi un cabriolet, bazate pe limuzina Phantom.
Cei de la Maybach, însă, rămân fideli doar versiunii
limuzină a navei amiral.

Milionarii amatori de exclusivism, care vor un concurent pentru
Rolls Royce Phantom Coupe, pot acum să-şi
îndrepte atenţia către preparatorul Xanatec, acesta
rezolvând oarecum problema printr-o versiune
Maybach 57S Coupe, anunţată în
primăvara acestui an.

O propunere mult mai acceptabilă decât conceptul Maybach Exelero, care a fost scos la licitaţie
pentru nu mai puţin de 5 milioane de euro acum doi ani.
Xanatec cere pentru Maybach 57S Coupe doar 675.000
euro
, cu 200.000 euro mai mult decât limuzina Maybach
57S.

Ce primiţi pentru aceşti bani? Ei bine, în primul rând trebuie
menţionat faptul că divizia Xenatec a lucrat în colaborare cu
Maybach la acest proiect, iar designerul şef a fost nimeni
altul decât Fredrick Burkhardt
, cel care a conceptul şi
extraordinarul Exelero.

Coupe-ul păstrează lungimea de 5,7 metri a limuzinei, dar şi
ampatamentul de 3,4 metri, având o apariţie majestuoasă. Dată fiind
legătura între Mercedes Benz şi Maybach, nu va mira pe nimeni
faptul că Maybach 57S Coupe arată ca un Mercedes CL-Class
alungit.

Portierele sunt mai lungi decât cele din faţă ale limuzinei,
pentru a permite un acces cât mai facil în spate – deşi Maybach 57S este conceput, în primul rând,
pentru cel de la volan. De asemenea, pentru a spori senzaţia de
agilitate, parbrizul şi luneta sunt înclinate mai mult, iar
plafonul este mai coborât
.

Toate panourile caroseriei au fost reproiectate, deşi, din punct
de vedere al designului, nu ne depărtăm de liniile serioase ale
limuzinei. Partea frontală beneficiază de un spoiler altfel
desenat, care include lumini de poziţie de tip LED
, în
timp ce spoilerul din spate beneficiază acum de un difuzor de
dimensiuni mari, flancat de două evacuări trapezoidale
generoase.

Din punct de vedere tehnic, nu au fost schimbate nici
propulsorul, nici trenul de rulare, însă ecartamentul în spate a
fost mărit cu 20 mm pentru a-i conferi marelui coupe o mai bună
stabilitate şi manevrabilitate. Opţional, este oferit un
set de jante cromate, de 21″
, cu 9 spiţe, care fac maşina
să arate mult mai sportiv.

Cei de la Xenatec vor construi doar 100 de astfel de
exemplare Maybach 57S Coupe
, la mica uzină din Weinsberg
(Germania), foarte aproape de locul de naştere al fondatorului
mărcii Maybach, Wilhelm Maybach. Toate maşinile vor fi construite
conform specificaţiilor clienţilor, cei de la Maybach punând la
dispoziţie tot arsenalul de dotări exclusiviste disponibile şi
pentru limuzina 57S.