Hyosung GV650

Publicat: 14 03. 2007, 00:00

Vorbind despre cruisere ne gândim aproape inevitabil la motociclete americane sau ocazional la motociclete japoneze. Foarte puţin probabil să ne treacă prin minte verun nume corean, însă din Changwon City vine o motocicletă care vrea să schimbe această percepţie.

Hyosung Motors&Machinery Inc. este o companie coreană care de mai bine de 20 de ani produce motociclete. Afacerea a demarat ca furnizor de componente unul dintre cei patru producătri niponi, însă din 1985 Hyosung produce modele propri.

Urmând o reţetă aproape infailibilă prin Sud-Estul Asiei, coreenii au început prin producerea şi comercializarea de scutere de cilindree mică şi motorete economice. Majoritatea producătorilor din acea zonă se limitează la producţia acestor tipuri de motociclete însă Hyosung a decis să meargă mai departe. Prima etapă a fost ridicarea nivelului calitativ şi crearea unei identităţi proprii. Apoi s-a trecut la dezvoltarea unor modele mai mari şi în 2002 apărea prima motocicletă coreeană de cilindree medie.

GT 650, un naked acuzat de plagiat dispune de un bicilindru la 90º cu distribuţie DOHC şi răcire cu lichid, capabil să furnizeze (după spusele oficialilor coreeni) un maxim de 79 CP la 9.000 rpm. Ar fi cu 7 CP mai mult decât SV 650 şi chiar cu 2 CP peste Ducati Monster S2R (cmc), dar ceva îmi spune că pe bancul de probe copia vechiului motor Suzuki (69,8 CP) nu va trece de 70 CP.

Dacă fratele naked este perceput ca o copie săracă a lui Suzuki SV 650, GV 650 Aquila (sau Sport Cruiser/Powercruiser cum este mai nou denumit în Italia respectiv Germania) este un soi de alternativă economică pentru Harley Davidson V-Rod.
Motorul lui GV 650 este acelaşi V2 la 90º de 647 cmc, care alimentat prin două carburatoare oferă o putere maximă de 71,3 CP. Pentru comparaţie, Yamaha XVS 650 oferă numai 40 CP iar Marauderul celor de la Suzuki oferă 56 CP din 805 cmc. Aşadar cruiserul coreean este de-a dreptul sportiv, mai ales că şi echiparea susţine această afirmaţie.
Cu o furcă inversată reglabilă cu diametrul de 41 mm şi sistem de frânare împrumutat tot de la GT, GV 650 oferă un pachet mult mai dinamic decât concureţa. Nici anvelopele nu sunt departe de cele ale unei sportive. Doar diametrul roţii faţă este mai mare cu 1" (18" în loc de 17".

Pentru a place şi mai mult americanilor sau americano-fililor, transmisia finală prin lanţ a fost înlocuită cu una mai silenţioasă şi mai curată prin curea dinţată.

La capitolul design, GV 650 poartă o puternică amprentă coreeană. Nu că ar avea coreenii un stil bine definit, dar nici la "împrumutat" nu se pricep foarte bine. E drept, coreenii o fac mai bine decât chiezii. Stilul este evident asemănător cu cel al americanului V-ROD, însă au fost modificate destule detalii încât americanii să nu poată câştiga un proces de copyright. Nu toate aceste modificări au fost chiar inspirate, dar per total coreenilor le-a ieşit un pachet onorabil.

Preţul de vânzare ale acestui powercruiser este de 6996 Euro în Italia şi 6.820 în Germania. În schimbul acestei sume cumpărătorul primeşte un cruiser cu o echipare mai bună decât a modelelor concurente dar cu oareşce minusuri la anumite capitole precum fiabilitate, costuri de întreţinere sau imagine.

Vorbind despre o categorie în care imaginea contează (poate mai mult decât orice) nu este deci de mirare că GV 650 nu reuşeşte să depăşească vânzările modelelor japoneze consacrate (americanii nu au nimi un model în această categorie).

Că tot veni vorba, imporatorul german al motocicletelor coreene a arătat la Intermot un interesant exemlu de customizare, denumit Trend Killer. Acesta a pierdut şaua pasagerului, care a fost înlocuită de o aripă scurtă, a primit un sistem de evacuare cu două tobe iar parte frontală a pierdut indicatoarele de pe ghidon. Nu este un custom spectaculos dar trebuie să recunoaştem că arata destul de bine. Mai ales dacă ţinem cont că vine din Coreea.