SMAEB 2007

Publicat: 03 05. 2007, 13:31

Motocicletele s-au făcut văzute, dealerii au împrăştiat pliante, iar cei cu adevărat interesaţi au prins oferte bune.

Dintre noutăţile de la SMAEB merită menţionate ca foarte importante prezenţa unor dealeri noi pentru două mărci importante: Hyosung şi Ducati. Automotive Trading Services este compania care a reuşit să încheie primul contract de dealership cu Hyosung. Compania coreeană a fost curtată de mai mulţi comercianţi români, însă doar ATS, reprezentată de Tiberiu Troia a reuşit să-i mulţumească pe severii asiatici. Tot ATS este dealer cu statut "semi-oficial" pentru Harley Davidson.

Ducati este de acum reprezentat de un nou dealer. Sibienii de la MotoMotion ne-au adus la salon cele mai oi modele ale casei din Borgo Panigale începând cu 1098, continuând cu Monster S4RS şi terminând cu noul Baby-Duke: Monster 695. Un statut aparte în cadrul SMAEB a avut Ducati Hypermotard. Deşi nu multă lume a relizat acest fapt, pentru prima dată am avut la Bucureşti un model înainte ca vânzările acestuia să demareze în Europa. Din păcate o surpriză mai puţin plăcută au avut-o cei care ar fi vrut să cumpere un Ducati. În condiţiile unei tendinţe de scădere a preţurilor la mai toate mărcile, motocicletele Ducati afişează acum preţuri mai mari decât anul trecut.

Alte noutăţi care merită menţionate sunt şi Honda CBR 600RR, Kawasaki Z 750, disponibil în Europa din martie, revoluţionarul KTM Supermoto 690, KTM Superduke 990 R, Suzuki GSX-R 1000 sau Yamaha X-City. Foarte bine s-au prezentat şi Automobile Bavaria cu o gamă "aproape completă" de la noile G-uri şi până la K1200RS. Nici francezii nu s-au lăsat mai prejos Peugeot aducân la SMAEB efectivul complet.

Salonul bucureştean începe să semene cu marile saloane europene şi dintr-un alt punct de vedere: ponderea numelor chinezeşti. Am putut vedea pe viu plasticele îndoielnice ale scuterocicletelor CF-Moto, dar totodată am văzut şi mai multe scutere cu preţ din trei cifre (cu tot cu TVA). Cu 790 de Euro oricine putea pleca de la Romexpo în şa.

Surprinzător de activ ni s-a părut importatorul motocicletelor Sachs: Madass-ul acestora, o încrucişare interesantă între un BMX şi o motoretă, putea fi văzut în mai multe standuri.

Tot de anul acesta MZ are un nou importator în România. Ural Moto, importatorul motocicletelor ruseşti omonime este firma care va aduce şi pe la noi motocicletele celor care se auto-intitulează "celălalt producător german".

Nu trebuie omise nici firmele care comercializează echipamente şi accesorii. De la tobe la scăriţe reglabile sau ghidoane de choppere, oferta a fost interesantă, dar cu mult sub cea de anult trecut. O surpriză nu foarte plăcută au constituit-o preţurile afişate de către unii dintre dealerii de echipamente. În condiţiile în care aceştia trâmbiţează campanii pentru siguranţa rutieră, preţurile mai mari decât cele de anul trecut ne-au lăsat un uşor gust amar.

Din păcate, au absentat mai mulţi importatori decât anul trecut. Motivând absenţa prin faptul că perioada aleasă se suprapunea cu minivacanţa de 1 mai, importatorii Triumph, Piaggio, MV Agusta sau Tomina au ales să facă economie.

Cu multe motociclete, unele noi, altele deja cunoscute, cu echipamente de toate felurile şi, mai ales pentru toate buzunarele ,dar şi cu fete frumoase care, pe alocuri, au eclipsat motocicletele expuse, SMAEB 2007 a fost un succes nesperat.