Cele mai frumoase 5 femei din sporturile cu motor. GALERIE FOTO

Publicat: 03 12. 2019, 10:06
Actualizat: 03 12. 2019, 14:09

Sunt dresoare de cai putere, sunt curajoase și sunt foarte frumoase! Susie Wolff, Danica Patrick, gemenele Amber și Angela Cope întorc capete chiar și când poartă combinezonul de pilot. Am ales cinci dintre cele mai frumoase femei care au fost vreodată în sporturile cu motor. De fapt, șase. Două sunt gemene!

Intră în GALERIE FOTO

Angela și Amber Cope

Angela și Amber sunt primele gemene care au concurat într-una dintre primele trei serii NASCAR. Gemenele turbo și-au făcut debutul în cursa Camping World Truck Series. Amber a terminat pe locul 26, iar sora sa, Angela, cu patru poziții mai în spate.

“Pentru că suntem frumoase, nimeni nu ne ia în serios”, se plâng fetele. Născute în 1983, americancele au intrat pe circuit pe când aveau 9 ani, ca piloți de Go-Kart.

În urmă cu doi ani, cele două au apărut într-o galerie foto în revista Maxim. Îmbrăcate sumar și fără căștile pe care le folosesc în curse, Amber și Angela au fost protagonistele unei ședințe foto fierbinte.

Danica Patrick

„Habar n-ai să conduci!”, „Ești doar o cascadorie publicitară!”,  „Poți să câștigi doar dacă ceilalți piloți stau acasă!” Danica Patrick le-a auzit pe toate. Apoi a devenit prima femeie și, până la ora actuală, și ultima, care a câștigat o cursă în IndyCar.

În 2005, Danica a obținut cel mai bun rezultat reușit vreodată de o doamnă la Indianapolis, locul 4. A fost singura femeie care a plecat prima de pe grila de start la Daytona 500. Danica a fost și prima femeie care a câștigat o cursă in Indy, dar nu și încrederea celor din jur.

Danica n-a pierdut vremea și a făcut pasul următor, NASCAR Xfinity Series. La un an după ce a intrat în competiție, a fost la un pas de a urca pe podium. Rezultatul ei rămâne, din nou, cel mai bun obținut de o femeie în competiție. De șase ori, a terminat în primii 10 și a obținut un pole position.

În 2012, frumoasa din Winsconsin a câștigat titlul de Cel mai popular pilot din NASCAR. S-a retras din sporturile cu motor în 2018.

Tatiana Calderon

Tatiana Calderon a reprezentat întoarcerea fetelor în Formula 1! La un an de la retragerea lui Susie Wolff, fost pilot de teste pentru Williams Racing, Sauber a fost echipa care și-a adjudecat cea mai frumoasă prezență din Marele Circ. Consiliată de Susie Wolff, și ea fost pilot de teste în Formula 1, Tatiana Calderon testează acum pentru noul team Alfa Romeo și concurează în campionatul de Formula 2.

Columbiana în vârstă de 23 de ani speră să devină prima femeie care va concura în Formula 1 după 1976 încoace. Născută la Bogota, frumoasa vitezomană a concurat în Formula 3, iar în 2016, a alergat în GP3, la volanul unui monopost Arden International, echipă condusă de nimeni altul decât Christian Horner, șeful de la Red Bull Racing din Formula 1. El este și cel care a aranjat transferul.

Tatiana a fost prima femeie care a concurat pentru Arden în istoria de 19 ani a echipei.

Milka Duno

Spre deosebire de cei mai mulți piloți, Milka Duno a ajuns târziu pe circuit. Avea deja 24 de ani când a început să piloteze. Până atunci, obținuse masterate în Dezvoltare Organizațională, în Afaceri Maritime și Biologie marină și se lăuda și cu o carieră în modelling.

Un loc 2 obținut de Milka Duno în Campionatul GT din Venezuela a marcat debutul său în motorsport, în 1996. Duno a câștigat apoi Marele Premiu de la Miami în 2004, un succes care a transformat-o în prima femeie care s-a impus într-o cursă internațională pe teritoriu nord-american.

2007 a fost anul care i-a adus tinerei sud-americance un loc 2 cursa de 24 de ore de la Daytona, acesta fiind cea mai bună poziție obținută de o femeie în istoria competiției.

Milka Duno are o carieră controversată în IndyCar. De multe ori a fost criticată că merge prea încet și îi încurcă pe ceilalți piloți. Chiar Danica Patrick a criticat-o pentru că îi lipsește viteza. Ulterior, organizatorii au decis să o tragă pe dreapta pe perioadă nedeterminată.

Susie Wolff

Susie Wolff a început în karting, acolo unde încep toți. A ieșit campioana Scoției la Juniori, apoi cariera ei a urmat pașii firești. În 2001, a ajuns în Formula Renault, iar în 2005, în Formula 3. O accidentare la gleznă a forțat-o însă, să fie doar spectator pe finalul sezonului. În anul următor, a urcat la volanul unui Mercedes-Benz C-Class Coupe în DTM.

“Genul nu ne definește”, explică fostul pilot de teste de la Williams în documentarul BBC difuzat sub titlul “Cea mai rapidă femeie din lume”. “Nu concurez ca să arăt că femeile pot fi la fel de bune ca bărbații. Concurez pentru că este pasiunea mea.” Era atunci singura femeie din Marele Circ.

Susie a fost co-prezentatoare la Channel 4, alături de legende din Formula 1 ca David Coulthard, Alain Prost și Eddie Jordan. Acum conduce destinele echipei Venturi din Formula E.

În 2011, s-a căsătorit cu cel care era atunci director la Williams și acum șef al diviziei de motorsport la Mercedes-AMG: Christian ‘’Toto’’ Wolff. “Este greu pentru mine să recunosc, dar Susie conduce mai bine ca mine”, dă din casă acesta, și el fost pilot de curse.