Ramona şi Beetle

Publicat: 10 01. 2008, 16:00

După 75 de ani în care a urmărit-o stigmatul celui mai atroce xenofob al omenirii, broscuţa o rupe definitiv cu imaginea führer-ului printr-o mutaţie genetică spectaculoasă.

Deosebirile dintre schiţele trimise de către Adolf Hitler lui Ferdinand Porsche şi future rod-ul răsfăţat de Ramona în acest pictorial sînt colosale. Cu excepţia şasiului vechi de două decenii, a motorului boxer original şi a capotei (posterioară dintotdeauna), Volkswagen 1 a migrat spre standarde anticipatorii prin intervenţia “sunetistului” Clarion şi a cîtorva designeri.

Parbrizul din plexiglas, spoilerul şi prizele de aer tehnocrate, “suicidarele” uşi fără mînere, vopseaua mată “înflăcărată” şi capacul oval al rezervorului exprimă eforturile – reuşite – de restilizare exterioară a unui model trecut în rezervă de cam prea mult timp.

În zona mecanică s-au strecurat cîteva erate la suspensii (amortizoare coborîte), osii şi pneuri (225/40; 295/35). Modificările extreme s-au operat însă la interior. Scaunele de origine Sparco (Pro 2000), pedalierul perforat, volanul P310 Extreme 2 şi pornirea electronică a maşinii (buton start-stop engine) confirmă sportivitatea declarată la exterior, iar kitul audio-video se numără printre cele mai performante sisteme digitale dintr-un habitaclu decapotat.

Monitorul central este dotat cu GPS şi comandă activitatea celorlalte 10 displayuri TFT Clarion de cîte 7”. Despre boxe şi subwoofere am putea spune că toate-s noi şi 7-s toate, fiecare dintre ele cu cel puţin un amplificator propriu din totalul de nouă. Subwooferele, patru la număr, au diametrul de 30,5 cm. “Discoteca” ambulantă alimentată de două baterii este întregită de un DAB-tuner, un procesor DTS 5.1 şi bluetooth.

Chiar dacă nu este omologată, broscuţa digitalizată îşi va găsi un cumpărător gata să liciteze cîteva zeci de mii de euro pentru ea. Acum se află în Ungaria şi va mai colinda o vreme prin lume pînă va da peste prinţul cu punga plină şi ahtiat după gadgeturi.

În ceea ce o priveşte pe Ramona, ea a înţeles că în acest shooting i s-a repartizat rolul broscuţei fermecate şi a procedat ca-n basm, doar că într-o variantă mai accentuat erotică, sărutul providenţial transformîndu-se într-un show de o mare senzualitate. Formele retro – dar sexy încă de pe-atunci – ale VW-ului au provocat o oarecare invidie în sufletul blondei noastre şi, drept consecinţă, răspunsul ei a fost înzecit mai puternic, după cum lesne se poate observa.

Motor: 1.192 cmc, 4 boxer, 8 valve
30 CP @ 3.400 rpm
76 Nm @ 2.000 rpm
Transmisie: spate, manuală, 4 trepte
Dimensiuni (L/l/h): 4,06 m / 1,53 metri / 1,50 metri
Ampatament: 2,4 m
Pneuri: 225/40 R18, 295/35 R20
Performanţe: vit. max. 120 km/h