Interviu – Cătălin Istrate şi Opel Astra

Publicat: 05 12. 2009, 22:00

Promotor.ro: De la ce a pornit pasiunea ta pentru
Opel?

Cătălin Istrate: Pasiunea a fost la început o
necesitate de a afla informaţii referitoare la noua maşină pe care
mi-am cumpărat-o, un Opel Vectra 2000, 16 Valve, din 1990 cu 180
cai. Eram total novice în ale maşinilor, ţinând cont de faptul că
nu am fost interesat de maşini până nu mi-am luat carnetul.

Încetul cu încetul în schimb şi după câteva investiţii destul de
consistente în maşină, la un an dupa aceea, m-am decis că vreau
maşină nouă. M-am oprit tot asupra mărcii Opel, însă am schimbat
modelul. Încet, încet, am ajuns să-mi iubesc maşina, să iubesc
anturajul, să-mi placă şi să tânjesc după fiecare întâlnire cu
membrii clubului.

Promotor.ro: Ce model Opel conduci acum?

Cătălin Istrate: Acum conduc un Opel Astra H
din 2005, cumparata de noua de la un dealer din Bucuresti.

Promotor.ro: Ai avut vreo peripetie cu masina ta pe care
vrei sa o impartasesti cu noi?

Cătălin Istrate: Am avut mai multe intamplari
haioase, insa nici una grava. Imi amintesc faptul ca nu erau foarte
multe H-uri pe strazi in perioada in care mi-am luat-o eu. Tin
minte ca eram la un semafor, undeva la Piata Iancului si discutam
cu cineva aflat in stanga mea, intr-o alta masina.

Tin minte ca s-a facut verde, am dat sa plec de pe loc, insa am
descoperit ca pe banda mea nu se misca nici o masina. Cel din
stanga a vrut si el sa plece, dar uitandu-se la masina mea, nu a
observat ca nici pe banda lui nu se misca nimic si a intrat drept
in cel din fata lui. La fel a facut si cel din spatele lui, intrand
in el.

Promotor:ro: Cand s-a infiintat Clubopel.ro?

Cătălin Istrate: La intrebarea asta, exista mai
multe raspunsuri. La inceput, ClubOpel a insemnat un forum de
discutii. Nimic mai mult. Acesta a fost infiintat undeva prin 2004,
daca nu ma insel. Incet incet, numarul de membrii a crescut, au
inceput intalnirile intre membrii, la inceput timide si doar intre
membrii din acelasi oras din care erau, apoi s-a trecut la
organizarea intalnirilor anuale, undeva la munte sau la mare.

Tot in cadrul acestui forum s-a nascut ideea de asociere in
vedea infiintarii unei Asociatii prin care sa putem organiza
diverse evenimente, sa obtinem eventuale reduceri pe la dealeri, si
multe altele. Prin 2007 aceasta asociatie a devenit realitate, ea
existand in acest moment sub denumirea de Asociatia ClubOpel
Romania, o organizatie Non Profit, gratie unui numar de 22 de
membrii fondatori, dar mai ales unui membru, pe care din pacate l-a
costat sanatatea, si care s-a ocupat aproape singur de infiintarea
acesteia.

In prezent, Asociatia nu desfasoara nici o activitate, din
motive pe care nu doresc sa le fac publice, insa site-ul pe care
doream sa-l punem pe picioare pentru Asociatie, functioneaza acum
la adresa www.clubopel.ro, un site care se prezinta sub numele de
Comunitatea ClubOpel.ro si care doreste sa fie mai mult decat
unmplu forum pe internet.

Promotor.ro: Ce este practic comunitatea ClubOpel.ro
?

Cătălin Istrate: ClubOpel.ro a fost lansat
initial undeva la mijlocul anului 2006, atunci cand s-a dezvoltat
si ideea de infiintare a Asociatiei ClubOpel Romania, initial ca un
site de prezentare a ideii de Comunitate, cu stiri si noutati
vizavi de Opel si de modelele Opel. Timp de aproape 2 ani, din
2007, acesta a stat „tras pe dreapta”, datorita unor divergente
aparute intre membrii Asociatiei si cel care administra
site-ul.

A reinceput sa functioneze din luna August anul acesta, tot sub
administrarea mea, preluand foarte multe din ideile Asociatiei si
incercand sa le pun in practica. Ideea site-ului a fost aceea de a
oferi membrilor acesteia posibilitatea de a se simti intr-adevar
intr-o Comunitate, unde sa-si poata incarca poze cu ei, cu
prietenii lor sau de ce nu, chiar cu masina lor, unde sa-si creeze
prietenii, grupuri regionale sau de interes, ba chiar grupuri de
modele ale producatorului Opel, zona de discutii pe forum,
blog-uri, albumuri foto / video, chat, bazar si o zona speciala de
produse si servicii auto pentru membrii ClubOpel.ro.

Site-ul nu este axat pe castiguri din activitatea membrilor ce
activeaza pe el, de aceea zona de publicitate este rezervata
exclusiv pentru dealerii auto Opel si pentru promovarea contra unei
sume modice a anumitor produse si servicii oferite de catre membrii
comunitatii, pentru Comunitate.

Ca si actiuni pe care Comunitatea ClubOpel.ro intentioneaza sa
le organizeze, nu pot spune foarte multe, momentan acestea
limitandu-se la organizarea de intalniri regionale intre membrii
Comunitatii. Dar ce va pot spune, la in 2010, Comunitatea
ClubOpel.ro doreste sa organizeze Opel Fest 2010, actiune in care
vom incerca sa implicam si dealerii Opel, dar si reprezentantii GM
din Romania.

Planuri pentru diferite alte evenimente exista, insa momentan nu
va pot da mai multe detalii vizavi de ele.

Promotor.ro: Am inteles ca ai facut un test cu insignia. Cum ti sa
parut?

Cătălin Istrate: Ca si prima impresie pe care
mi-a lasat-o Insignia atunci cand am vazut-o prima data, a fost de
masivitate. Vreau sa spun ca era vorba de Insignia Sports Tourer,
sau mai pe romaneste caravanul. Ca si design am fost impresionat
mai mult atunci cand am vazut-o in realitate decat atunci cand am
vazut-o in poze.

Iti lasa impresia de siguranta indiferent de situatie, dar parca
in acelasi timp iti aduce aminte si de faptul ca esti responsabil
de tot ceea ce urmeaza sa se intample in trafic. Interiorul, iar
iti lasa impresia de masivitate, de confort si siguranta. Sa ne
intelegem bine, este o masina mare, insa in momentul in care
pornesti motorul si faci cativa metrii cu ea, singura ta problema
este legata de luneta destul de mica si oglinzile care parca nu
cuprind tot ceea ce vrei sa vezi.

Am exagerat un pic cand am numit-o problema, dar este vorba de
obijnuinta. Cert este ca dupa cativa kilometri mi se pareau toate
detaliile absolut perfecte. Motorul pe care il avea modelul testat,
si anume 2.0 DTH, de 160 CP, in combinatie cu absolut perfecta
cutie automata in 6 rapoarte, iti lasa impresia ca nu pot exista
probleme, nici la marsul in oras, dar nici la mersul in afara
lui.

M-a impresionat puterea motorului, atat la turatii joase ( doar
este diesel ) cat si la turatii relativ ridicate, in jur de 4000
rpm. Cutia iti ofera o placere maxima atat la drum lung, cat si la
fataiala din oras, rapoartele fiind destul de bine realizate.
Singura nemultumire a fost in modul sport, atunci cand la
schimbarea vitezei exista un delay de aproape o jumatate de
secunda, insa nu o pot considera o problema majora. Interiorul,
extrem de bine gandit, spatios, cu materiale de calitate,
contribuie extrem de mult la senzatia de masina bine facuta.

In final, pot spune ca noul Opel Insignia isi merita pe deplin
toate premiile castigate, iar viitorul modelului este cu siguranta
unul stralucit.