OFICIAL: Dacia Duster Pikes Peak

This browser does not support the video element.

Dacia va participa la această cursă cu Dacia Duster „No
Limit”, un model unicat de 850 CP şi pilotat de Jean-Philippe
Dayraut, triplu învingător la Trofeul Andros.
Obiectivul e
simplu şi ambiţios: lupta pentru victorie.

În creştere constantă în ultimii 7 ani, marca Dacia a devenit un
nume important pe piaţa auto. Cu vehicule bine concepute, foarte
spaţioase, Dacia oferă un raport imbatabil preţ/prestaţii fără a
face concesii în ceea ce priveşte fiabilitatea. Dacia este astăzi
un adevărat succes.

Lansat în aprilie 2010, al şaselea vehicul al mărcii, maşina de
teren Dacia Duster, s-a bucurat de un succes imediat (până în
prezent, la nivel mondial, s-au înmatriculat aproape 127.000 Dacia
Duster). Este vehiculul cu care marca se lansează în competiţii
sportive: la Trofeul Andros cu Alain Prost (care a obţinut două
titluri de vicecampion), la Raliul Aïcha des Gazelles (unde a
obţinut locurile 2 şi 3 în 2011)… şi, în curând, la „Pikes Peak
International Hill Climb”.

Dacia Duster „No Limit” este adaptat de către echipele
de la Tork Engineering (concepţie, fabricaţie, montaj, dezvoltare)
şi de la Sodemo (motor) cu sprijinul celor de la Renault Sport
Technologies, care oferă expertiză unică în ceea ce priveşte
competiţiile auto pe toată durata proiectului şi care furnizează
anumite piese.

Dacia Duster „No Limit” este conceput conform regulamentului
tehnic din categoria „Unlimited” unde concurează vehiculul: fără
limitări de putere sau de cilindree, fără constrângeri tehnice
pentru masa vehiculului, pneuri, transmisie sau aerodinamica
maşinii.

Sub caroseria din fibră de sticlă, Dacia Duster „No Limit”
ascunde elemente extrem de sofisticate, diferite de cele standard.
Acestea sunt:

– Un motor foarte puternic, de 850 CP:

Pregătit de către Sodemo, pornind de la blocul motor NISSAN VR
38 DETT (V6 de 3.8 l) al Nissan GT-R, motorul Dacia Duster „No
Limit” este conceput pentru a maximiza performanţele vehiculului în
ciuda altitudinii la care urmează să se desfăşoare proba
(altitudinea de pornire: 2 860 m / cea de sosire: 4 300 m).

– O cutie de viteze specifică:

Motorul este cuplat la o cutie de viteze secvenţială Sadev cu 6
viteze, dezvoltată special pentru a putea să folosească la maxim
puterea motorului permiţând schimbări de viteză precise şi
rapide.

– O aerodinamică foarte avansată:

Soluţiile aerodinamice dezvoltate pentru Dacia Duster „No Limit”
nu sunt decât arareori permise de regulamentele de concurs.
Prezintă particularităţi care au fost validate în tunelul
aerodinamic. Eleroanele din spate sunt cu adevărat impresionante.

Jean-Philippe Dayraut visa de multă vreme să participe la
competiţia de la Pikes Peak cu un vehicul excepţional. El i-a
convins pe cei de la Dacia şi pe echipele Renault Sport
Technologies să se lanseze împreună în această aventură
extraordinară.

Cursa de coastă de la Pikes Peak este o probă unde motricitatea
este foarte importantă şi unde aderenţa variază în funcţie de
porţiunile de drum, cu un traseu compus 50% din tronsoane de asfalt
şi 50% din tronsoane neasfaltate. Doar piloţii profesionişti cu
experienţă pe circuit şi pe gheaţă pot avea pretenţia să câştige
cursa.. Jean-Philippe Dayraut, care deţine 6 titluri de Campion al
Franţei în circuit (monopost şi Super Touring), as pe gheaţă,
triplu câştigător şi deţinător al titlului Trofeul Andros, este un
pilot stăpân pe situaţie.

„Pentru un pilot, să îmblânzească un monstru pe drumuri de
munte, asfaltate sau nu, la o viteză de 200 km/h… ei bine, e ceva
care nu i se poate întâmpla decât dacă e la Pikes Peak. Nu cunosc
alte curse la care să poată lua startul o maşină cu un astfel de
motor.” Jean-Philippe Dayraut

PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB :


Locaţie: Colorado, SUA

Cursa de 20 km

Altitudinea la plecare: 2 860 m

Altitudinea la sosire: 4 300 m

50% asfalt, 50% macadam

Recordul până acum în categoria Unlimited: 10 min, 01s, 42 m

Recordul a fost obţinut de japonezul Tajima Nobuhiro (Suzuki) în
2007




CARACTERISTICILE TEHNICE ALE DACIA DUSTER „NO
LIMIT”


ŞASIU

De tip tubular din oţel 25CD4S

Suspensii cu dublu triunghi

Amortizor OHLINS TT 40 MK2


MOTOR

Bază motor: NISSAN VR 38 DETT / Nissan GTR

6 cilindri în V 3.8 litri bi-turbo 4 supape / cilindru

Alezaj x Cursă = 95.5 x 88.4 mm

Putere maximă: 850 CP la 7000 rot./min

Cuplu maxim: 900 Nm la 5000 rot./min


TRANSMISII

Cutia de viteze secvenţială SADEV cu 6 viteze

Puntea faţă SADEV


SISTEM DE FRÂNARE

Frâna faţă (diametru în mm – tip) 355 – oţel galvanizat

Frâna spate (diametru în mm – tip) 330 – oţel galvanizat


ROŢI

9”x18” aliaj de aluminiu forjat

Pneuri Pirelli 24/65 -18


DIMENSIUNI / MASĂ

Lungime: 4 450 mm

Lăţime: 1 900 mm

Ecartament faţă/ spate: 1 690 mm

Ampatament: 2 500 mm

Masa: 950 kg

Rezervor de carburant : 80 l


PARTENERI & SPONSORI

Dacia

Eurodatacar

Motul

Pirelli

Renault Sport Technologies

Tork Engineering

BRM

Sodemo (care în acest an aniversează 35 de ani de existenţă şi
colaborare cu Renault Sport Technologies)

Sadev

SN Diffusion

Ohlins