Seat iese din WTCC

Publicat: 14 01. 2010, 02:00

Seat a fost echipa momentului în WTCC , câştigând ultimele două
titluri prin Yvan Muller şi Gabriele Tarquini. Dar aşa cum spune
directorul Seat Sport, Jaime Pug, după câştigarea a tot ce
se putea în această competiţie, spaniolii se vor retrage ca
echipă,
dar vor asigura în continuare asistenţă piloţilor
independenţi care aleargă pe Seat.

În spatele presupusei absenţe a motivaţiei ar putea sta altfel
de probleme la baza ieşirii din cea mai importantă competiţie de
turisme din Europa. În primul rând, vânzările Seat au
scăzut în 2009 cu 8,5%, divizia spaniolă fiind codaşa grupului
Volkswagen
. În aceste condiţii finanţarea unei echipe de
uzină nu este tocmai un lux pe care pragmaticii germani să şi-l
permită.

În al doilea rând pot fi invocate motive de natură tehnică în
abdicarea Seat din WTCC. În primele curse din 2009, modele
Seat Leon TDI au fost incriminate de competitorii, care foloseau
motoare aspirate, în frunte cu BMW, datorită presiunii variabile
din turbine
, având astfel un avantaj. În a doua parte a
sezonului comisarii de cursă au decis să le impună o limitare a
presiunii din turbine pentru a nu dezavantaja motoarele pe benzină.
Această măsură a dat naştere primelor zvonuri că Seat va părăsi
WTCC.

Speculaţiile au fost acum confirmate oficial, spaniolii părăsind
competiţia unde s-au afirmat cel mai puternic. Seat a
intrat în WTCC în 2005, având explozia în 2007 când Yvann Muller a
fost foarte aproape de titlul mondial.
În 2008 şi 2009
s-au impus însă categoric dominându-şi rivalii BMW şi
Chevrolet.