Interviu Lewis Hamilton pentru Mobil 1 The Grid

Publicat: 30 06. 2010, 12:28

După 1993, 2010 este primul an în care piloţii din cursa
Silverstone nu vor realimenta. Echipele care se îndreaptă către
circuitul de la Northamptonshire vor avea nevoie de maşini
capabile să parcurgă o distanţă de 308 km, pe parcursul a 60 de
tururi de cursă dificilă
. Astfel, rolul combustibililor şi
lubrifianţilor care asigură funcţionarea motorului în timpul cursei
devine extrem de important. Pentru a face faţă acestor
solicitări, ExxonMobil, partener tehnologic al echipei McLaren din
1995
, oferă un nou lubrifiant şi combustibil
capabil să ofere eficienţă şi forţă motorului,
de care
echipa are nevoie fără a compromite standardele înalte de
protecţie.

Lewis Hamilton vorbeşte deschis despre importanţa
combustibililor şi lubrifianţilor, dar şi despre speranţele şi
temerile sale cu privire la Silverstone.

Î Ce aştepţi cel
mai mult de la Silverstone?

LH Silverstone este întotdeauna
foarte special, pentru că e Grand Prix-ul de acasă. Ajungi acasă şi
te simţi mai relaxat, pentru că ştii că vei avea un sprijin
extraordinar din partea fanilor tăi britanici. Nimic nu e mai
emoţionant decât să participi la un astfel de Grand Prix şi să ai
un astfel de sprijin. Simţi că înainte să soseşti câştigi automat
puţin timp, iar apoi provocarea este să te duci şi să-i faci mândri
de tine.

Î Crezi că
organizarea unui Grand Prix al Marii Britanii este o idee
bună?

LH Cred că e minunat. Am sprijinit
mereu ideea că avem nevoie de un Grand Prix al Marii Britanii,
pentru că aceasta este patria sporturilor cu motor şi sunt foarte
mulţi fani aici. Cred că avem multe circuite foarte bune aici, însă
Silverstone chiar este casa Formulei 1 britanice, aşa că e
important să îl păstrăm.

Î Ai inclus Copse
în propriul tău Supercircuit. Ce crezi despre restul Circuitului
Silverstone?

LH Circuitul Silverstone este unul
dintre cele mai rapide din calendar. De exemplu, primul viraj se ia
cu 190 de mile pe oră, cu acceleraţia aproape la podea. Dacă ai
maşina sub control, menţii acceleraţia la maxim la virajele doi şi
trei, încetineşti puţin la patru şi încă puţin la cinci, apoi revii
în forţă cu acceleraţie maximă la virajul şapte. Partea cu adevărat
dificilă este ultimul sector când ajungi sub pod, prin Priory şi
Brooklands, acesta fiind locul unde se adună şi cei mai mulţi
spectatori să te vadă, aşa că probabil nu vei dori să faci prea
multe greşeli acolo. E o cursă extrem de rapidă.


Î Cât de
importanţi sunt lubrifianţii pentru a putea satisface solicitările
acestei curse foarte rapide?

LH
Cu Mobil 1, poţi accelera cu toată încrederea. Lubrifianţii sunt
peste tot în maşină, de la garnituri până în inima maşinii, la
motor. Lubrifianţii şi combustibilul pe care îi utilizăm circulă
prin maşină ca sângele prin corpul omenesc. Cu cât sunt mai curate
şi mai eficiente, cu atât te poţi baza mai mult pe maşină şi poţi
face mai multe curse la capacitate maximă.

Î Îţi observi
fanii atunci când eşti într-o cursă?

LH Văd întotdeauna fanii atunci
când pilotez. Îi vezi zburând pe lângă tine şi la anumite viraje
zăreşti pe câte cineva în tribuna oficială, aşa că eşti mereu
conştient că fanii sunt acolo.

Î
A
ştepţi
revenirea
la Grand
Prix-ul Marii Britanii?

LH Abia aştept să mă întorc la
Grand Prix-ul Marii Britanii. În 2009 nu am reuşit să am aceleaşi
rezultate ca în 2008. Nu am avut maşina sub control, dar anul
acesta simt că va fi foarte bine şi că voi obţine primul sau al
doilea loc în clasament, pentru echipă. Ar fi probabil lucrul cel
mai deosebit pe care îl pot dori şi pe care îl pot avea fanii
britanici… doi britanici în prima linie. Să obţinem primul sau al
doilea loc ar fi foarte special.

Despre
parteneriatul Mobil 1 – Vodafone McLaren Mercedes Mobil şi Lewis
Hamilton

Maşina Vodafone McLaren Mercedes MP4-25 a lui Lewis Hamilton
este optimizată şi lubrifiată de Mobil 1. Parteneriatul Tehnic
dintre Vodafone McLaren Mercedes şi Mobil 1, lider în industria
lubrifianţilor sintetici, menţine Mobil 1 în topul acesteia,
permiţându-i să dezvolte produse inovatoare care maximizează
performanţa, reducere uzura motorului şi scade consumul de
combustibil pentru şoferii de fiecare zi.

Consultaţi-vă mecanicul sau căutaţi gama Mobil 1 la
distribuitorii Mobil 1 din România: Lubexpert România SRL,
Novachrom Trading SRL, Gruppo Damidio S.A., Star Lubricants SRL.
Pentru mai multe informaţii despre Mobil 1, vizitaţi
http://www.mobil1.com.ro/.

*Mobil 1 The Grid este un program de televiziune săptămânal,
dedicat sporturilor cu motor. Programul poate fi vizionat de
spectatorii români pe canalul Sport Klub TV.

Despre ExxonMobil
Clienţii au încredere în lubrifianţii ExxonMobil de mai bine de 130
de ani. Comercializate în întreaga lume, produsele ExxonMobil
simbolizează performanţă, inovaţie şi expertiză. Lider în industria
lubrifianţilor sintetici, ExxonMobil furnizează o gamă completă de
produse disponibile în sectoarele industriei auto, comerciale şi
industriale. ExxonMobil recunoaşte faptul că succesul şi
responsabilitatea socială sunt strâns legate. De aceea, ExxonMobil
se străduieşte să sprijine comunităţile în care operează şi se
angajează să menţină cele mai înalte standarde etice, să respecte
legile locale şi culturile locale şi naţionale.

Despre Mobil 1
Lider pe piaţa mondială a uleiurilor de motor sintetice, Mobil 1
reprezintă de multă vreme alegerea echipelor de curse care
concurează în unele dintre cele mai solicitante şi de succes serii
de sporturi cu motor din întreaga lume. Prin intermediul
tehnicienilor auto, piloţilor de curse, proprietarilor de echipe şi
producătorilor principali de pe piaţa auto mondială, echipele de
curse au încredere în uleiul sintetic Mobil 1, datorită abilităţii
sale de a furniza o performanţă şi o protecţie excepţională a
motorului, chiar şi în unele dintre cele mai extreme condiţii.
Informaţii suplimentare despre tehnologia Mobil 1 şi alţi
lubrifianţi ExxonMobil pot fi găsite la
http://www.mobil1.com.ro/.