Pirelli a terminat campania de teste pentru sezonul 2011 din Formula 1

Publicat: 14 03. 2011, 17:00

Pirelli a ajuns, în cadrul acestui program de teste, pe
circuitele de la Monza, Valencia, Jerez, Le Castellet, Bahrein şi
Abu Dhabi, fiind parcurşi aproape 100.000 kilometri – echivalentul
a peste 300 de curse de Formula 1.

Din totalul acestei distanţe, 18.000 kilometri au fost parcurşi
în sesiuni de teste private, cu monopostul Toyota TF109, adaptat la
regulamentele din 2011, avându-i la volan pe Nick Heidfeld, Romain
Grosjean şi Pedro de la Rosa. Restul de kilometri a fost parcurs în
timpul celor 15 zile oficiale de teste efectuate de echipele de
Formula 1 înscrise in sezonul 2011.

La finalul testelor oficiale, în clasamentul celor mai mulţi
kilometri conduce echipa Ferrari, cu un total de 5.244 kilometri
parcurşi, urmată de Mercedes (4.483 km), Red Bull (4.407 km),
Sauber (4.099 km), Williams (3.894 km), McLaren (3.844 km), Force
India (3.745 km), Toro Rosso (3.737 km), Lotus Renault (3.700 km),
Virgin (3.361 km) Lotus (2.403 km) şi HRT (1.949 km).

În ceea ce priveşte piloţii, Fernando Alonso a parcurs cei mai
mulţi kilometri cu noile anvelope Pirelli, 2.826 kilometri, urmat
de Michael Schumacher (2.474 km), Felipe Massa (2.417 km), Mark
Webber (2.373 km), Rubens Barrichello (2.198 km) şi Sergio Perez
(2.129 km). La polul opus se află Vitantonio Liuzzi, care a parcurs
doar 326 kilometri, Jarno Trulli (1.028 km), Nick Heidfeld (1.140
km) şi Heikki Kovalainen (1.182 km).

Ultimul test de la Barcelona, programat din scurt după
anularea Marelui Premiu al Bahreinului care ar fi trebuit să
deschidă sezonul 2011 în Formula 1
, s-a desfăşurat pe
durata a cinci zile. În primele patru zile, vremea a fost caldă, cu
temperaturi de până la 27 grade Celsius, în timp ce sâmbătă, în
ultima zi, când pe circuit mai erau doar echipele Ferrari, McLaren,
Mercedes şi Williams, a început să plouă puternic, pelicula de apă
ajungând pentru prima oară la 10 milimetri.

Ţinând cont de aceste condiţii echipele au parcurs doar 101
tururi, fiind practic imposibil să obţină informaţii concludente.
Cei cinci piloţi desemnaţi să testeze în ultima zi au avut probleme
în special pe liniile drepte acoperite complet de apă.

În timpul celor cinci zile de teste de la Barcelona,
echipele au parcurs, în total, 3.555 tururi, echivalentul a 16.548
kilometri.
Echipa care a parcurs cel mai mare număr de
tururi a fost Sauber, 390, însumând 1.815 kilometri în patru zile.
Cel mai rapid a fost Michael Schumacher (Mercedes), cu timpul de
1m:21,268 secunde, stabilit vineri, eclipsând performanţa lui
Felipe Massa (Ferrari), de 1m:22,625 secunde, stabilită în sesiunea
anterioară de teste de la Barcelona. Echipa care a adunat cele mai
multe informaţii pe ploaie este Mercedes, care a parcurs 40 de
tururi în ultima zi a testului.

Pe parcursul celor patru zile cu vreme frumoasă, majoritatea
echipelor a testat anvelopele Pirelli Pzero, nominalizate pentru
primele trei curse ale sezonului. În afara pneurilor cu o
compoziţie hard şi soft, la Barcelona au fost disponibile şi
versiunile PZero supersoft şi medium, fiecare echipă având la
dispoziţie, în total, 35 de seturi de anvelope.

„Au fost, cu siguranţă, cinci zile foarte interesante, pe
parcursul cărora am întâlnit o varietate mare de condiţii
meteorologice. Am beneficiat şi de condiţii perfecte, mai ales după
amiaza, când temperaturile erau suficient de ridicate pentru ca
pneurile de compoziţie hard şi soft să funcţioneze în regim optim.
Acest lucru a permis unor echipe să simuleze condiţii de cursă şi
am reuşit să adunăm informaţii interesante. Sâmbătă, condiţiile au
fost extrem de dificile şi nicio echipă nu a reuşit să adune
informaţii concludente. Ceea ce am remarcat, însă, pe parcursul
acestei ultime sesiuni de teste, şi mai ales în timpul simulărilor
de cursă, este că fiecare echipă a testat strategii diverse, ceea
ce mă face să cred că ne aflăm în faţa unui sezon extrem de
interesant. După testele de la Barcelona, am făcut un calcul şi am
descoperit 54 de potenţiale oportunităţi de depăşire, şi asta fără
ca toate monoposturile să fie prezente pe circuit. Circuitul din
Australia este diferit de cel din Barcelona, dar, sincer, abia
aştept să înceapă noul sezon”, a spus Paul Hembery, directorul
Pirelli Motorsport.

Marele Premiu al Australiei, care marchează revenirea
Pirelli în Formula 1 dupa 20 de ani, este programat pe 27 martie,
pe circuitul din Albert Park, Melbourne.