11 Martie în istoria automobilistică

Publicat: 11 03. 2010, 02:18

11 Martie 1885 – Sir Malcolm Campbell, cel care
avea să devină unul dintre cei mai neînfricaţi piloţi din istorie
şi care a deţinut ani la rând recordul de viteză terestră, se
naşte. Sir Malcom a fost întotdeauna un maniac al vitezei şi încă
de mic a intrat în competiţiile de motociclete , câştigând mai
multe curse în Marea Britanie. În 1910 a trecut pe patru roţi şi
cea mai notabilă realizare a sa a fost câştigarea Grand Prix de
Boulougne în Franţa în 1928.

Setea sa de
adrenalină nu a fost însă satisfăcut în a concura cu alţii şi s-a
axat pe stabilirea recordurilor de viteză. Prima consemnare în
cărţile de istorie a fost în 1924 când a bătut recordul de viteză
terestră atingând 235,22 km/h. Încununarea eforturilor sale a venit
însă în 1935, la vârsta de 50 de ani, când a devenit primul om care
a trecut la sol pragul celor 300 de mile pe oră, atingând mai exact
484.955 km/h. Apoi a trecut pe apă unde a mai trecut în dreptul său
câteva recorduri nautice. De asemenea, este unul dintre singurii
recordmani care au murit din cauze naturale, în 1948.


11
Martie 1968
– Jerod
O.Shelby, fondatorul constructorului de suprecaruri americane
Shelby SuperCars, se naşte în Richmond, Washington. Acesta nu are
nici o legătură cu Caroll Shelby, cel care a proiectat modele
Mustang Shelby GT350 sau GT500. Revenind la Jerod, acesta se poate
lăuda că produs modelul SSC Aero, care este oficial cea mai
puternică maşină de serie din lume dezvoltând 1.305 CP dintr-un V8
de 6.4 litri twin turbo.


11
Martie 2009
– Toyota
atinge un record istoric, fiind primul constructor care vinde 1
milion de vehicule hibride pe piaţa americană, atât sub brandul
Toyota cât şi Lexus. Vectorul vânzărilor a fost Toyota Prius care
până la acea dată ajunsese global la un volum de vânzări de 1.2
milioane de dolari. Tot în acel an Toyota a depăşit G.M. drept cel
mai important constructor de automobile din lume. Succesul Toyota a
atras însă multe necazuri, culminând cu cea mai mare acţiune de
rechemări în service în cazul pedalei.

Există voci care
spun că americanii au pornit o mare conspiraţie împotriva Toyota
tocmai din cauza succeselor de mai sus, defecţiunile la sistemul de
accelerare ieşind foarte repede la iveală şi generând o
„ipohondrie” automobilistică fără precedent.