2 Iunie în istoria automobilistică

Publicat: 02 06. 2010, 00:00

2 Iunie
2008
– Ford a anunţat
vânzarea celor două mărci
Land Rover şi Jaguar încă din luna mai, dar semnarea contractului
şi
predarea” oficială către TATA s-a consemnat pe 2 Iunie. Suma
tranzacţiei a fost de 2,3 miliarde de dolari, dar Ford a încasat
doar 1,7 miliarde, 600 milioane fiind direcţionaţi către fondurile
de pensii la care compania americană era restantă.

Ca parte a
afacerii Ford ceda către TATA, uzinele de producţie, centrele de
design şi reţele comerciale globale. În plus, Ford se obliga să
furnizeze în continuare motoare şi alte componente pentru modelele
dezvoltate la comun, plus continuarea de platforme comune, şi
tehnologii hibride împreună cu TATA.

Dintre mărcile de tradiţie
europene Jaguar şi Land Rover reprezintă cea mai importantă
achiziţie de făcută de un grup asiatic, dar nu este prima
tranzacţie de acest gen. În
1994 Lamborghini a fost cumpărată de MegaTech o companie deţinută de gigantul
indonezian SEDTCO Pty condus de către fiul. A fost însă o afacere de scurtă durată,
Lamborghini fiind înglobată în 1998 în Volkswagen
Group. Acest lucru nu se va
putea spune însă despre Land Rover şi Jaguar, grupul indian având
planuri mult mai serioase, cum ar fi o parte din mutarea producţiei
în China.