27 Iulie în istoria automobilistică

Publicat: 27 07. 2010, 00:00

27 Iulie 1990 – Acum 20 de ani la uzina
Mangualde din Portugalia s-a
produs ultimul expemplar Citroen 2CV. De la debutul consemnat în
1948, în cei 42 de ani de existenţă s-au produs 5.114.959 unităţi,
fără a primi îmbunătăţiri radicale. Citroen 2CV este echivalentul
de maşină a poporului al germanului VW Beetle, italianului Fiat 500
sau britanicului Austin Mini. Totuşi dintre toate Citroen 2CV, al
cărui nume vine de la „Deux Chevaux Vapeur”, a dus austeritatea la
rang de artă.

Astfel dezvoltarea lui
Citroen 2CV a
început imediat după Al
Doilea Război Mondial, într-o eră în care Franţa era vlăguită din
punct de vedere economic. Modelul a fost prezentat la Salonul de la
Paris din 1948 şi a fost un succes instantaneu, la un moment dat
cererea fiind atât de mare încât termenul de aşteptare ajungea
chiar până la 5 ani. Cu toate că era un automobil
auster şi ieftin, venea cu
soluţii inovatoare pentru clasa sa.
Suspensia avea o arhitectură foarte complexă şi filtra bine
şi cele mai denivelate drumuri, avea tracţiune faţă şi frâne pe
discuri, plus un motor răcit cu aer şi o transmisie manuală cu 4
rapoarte, ceea ce nu reprezintă un lucru de ignorat pentru 1948, ba
din contră. Ulterior s-a introdus şi o versiune cu tracţiune
integrală, fiind printre puţine modele din clasa sa cu capacităţi
tot-teren.

La începutul
anilor
’80,
în ciuda îmbunătăţirilor
incrementale, Citroen 2CV era depăşit tehnic şi moral , astfel
încât francezii au redus producţia. În 1988 au mutat toate
operaţiunile de fabricare în Portugalia, dar în 1990 s-a luat
decizia de stopare a producţie a legendarului 2CV.