28 Martie în istoria automobilistică

28 Martie 1892 – Charles Duryea şi Erwin
Markham semnează un contract pentru proiectarea şi construirea unui
prim automobil pe benzină. Acest model a intrat în faza de testare
în 1893, iar în 1896 compania Duryea Motor Wagon se
înfiinţează.


28 Martie 1900 – Casa Regală Britanică este
prima familie de viţă nobilă care primeşte un automobil, iar primul
autovehicul care a avut onoare de a se afla în serviciile regale a
fost un model Daimler Mail Phaeton Royal Car. Majestatea Sa Regele
Edward al VII-lea a avut şansa de a testa un autovehicul Daimler în
1896 la o expoziţie în cadrul Imperial Institute, şi încă de pe
atunci a rămas foarte impresionat de această minune a tehnicii.

În 1900 însă Regele, la acea vreme doar
Prinţul de Wales, hotărăşte să îşi cumpere propria maşină şi la
data mai sus amintită primeşte un model Daimler Mail Phaeton, cu
motor în două pistoane şi o putere de 6CP. Modelul nu a fost însă
ţinut prea mult în garajul regal fiind apoi vândut Lordului
Suffield. Modelul a mai trecut pe la câţiva proprietari după care i
s-a pierdut însă urma. În 1924 a fost descoperită la un cimitir de
maşini de către Ernest Instone, un angajat Daimler din Londra, care
l-a repus în patrimoniul Daimler, acolo unde încă se află şi
azi.


28 Martie 1941 – Construcţia uzinei Ford Willow Run demarează în
această zi. Deşi Henry Ford nutrea simpatii germane şi nu vroia să
producă maşini de luptă, a fost nevoit să o facă. Pentru a nu
afecta producţia de automobile americanul a dispus fabricarea unei
uzine separate. La această fabrică, Ford a produs bombardierul B-24
Liberator, într-o cadenţă de producţie preconizată la 500 de
unităţi pe lună. Până în 1944 muncitorii de la Willow Run au ajuns
la performanţa de a produce câte un bombardier la fiecare 63 de
minute şi se lucra în trei schimburi. Până la sfârşitul războiului
Willow Run produsese peste 8.500 de avioane performanţa Ford fiind
decisivă în tactica de război a americanilor.