30 Martie în istoria automobilistică

Publicat: 30 03. 2010, 00:00

30 Martie 1998 – BMW cumpără
Rolls Royce pentru suma de 570 milioane de dolari. Bavarezii au
avut o concurenţă acerbă pentru marca de lux britanică din partea
Volkswagen A.G., Ford şi a
unui fond de investiţii britanic. Grupul din Wolfsburg era
principalul favorit pentru cumpărarea Rolls-Royce, spunându-se
chiar că au venit cu o ofertă mai generoasă decât a celor de la
BMW, dar grupul bavarez a avut un plan de dezvoltare pe placul
celor de la Vickers P.L.C., foştii proprietari.

La momentul achiziţiei, Rolls-Royce era un
constructor destul de mic, producând în jur de 1.900 de maşini
anula. BMW şi-a luat însă angajamentul să investească 1,6 miliarde
dolari pentru a creşte producţia la 6.000 de unităţi anual. Fanii
Rolls-Royce se temeau că pentru BMW este o pălărie prea mare şi că
germanii ar putea face modele mai sportive şi mai ieftine, întinând
astfel tradiţia.

În 1998 Rolls-Royce făceau un singur model
Rolls-Royce Sliver Spirit, investiţiile BMW materializându-se în
modelul Phantom, un automobil mai puţin tradiţionalist, ba chiar
controversat prin abordarea care se dezicea de istorie. şi uimea
prin modernism. În prezent gama s-a extins şi număra patru
automobile: Phantom, Phantom Drophead Coupe, Phantom Coupe,
Ghost.


30 Martie 2009 – În această
zi preşedintele Barack Obama trage semnalul de alarmă asupra
industriei auto şi somează General Motors şi Chrysler pentru a lua
măsuri drastice pentru a primi ajutorul de stat. Preşedintele
american a decretat că General Motors va avea la dispoziţie 60 de
zile pentru a se restructura prin îndepărtarea liniilor de produs
neprofitabile şi reducerea costurilor.Pe 1 Iunie G.M. a fost însă
obligată să declare falimentul.

În privinţa Chrysler, se specifica faptul că acest constructor
este axat prea mult pe gama de modele SU|V şi că sunt prea mici
pentru a trece singuri de criză. Astfel Chrysler a găsit ca aliat
Fiat, fuzionând cu grupul italian într-un final.