Ai grijă de ea în 5 puncte şi o vei avea o viaţă ca nouă

Publicat: 18 05. 2017, 11:00

Fii răbdător în perioada „rodajului”. Toţi producătorii auto recomandă ca, atunci când ai cumpărat o maşină, pe o perioadă de cel puţin 1.000 de kilometrii să menajezi pe cât posibil maşina. Această menajare se referă la regimul de turaţii al motorului, fapt care se reflectă evident în viteza maşinii. De asemenea, se referă la kilogramele suplimentare pe care le pui pe maşină.
Este foarte important ca în această perioadă să nu depăşiţi o anumită valoare a turaţiei motorului, valoare care de regulă este specificată de fiecare producător în funcţie de motorizarea pentru care aţi optat.


În perioada „rodajului” este indicat să nu lăsaţi motorul la ralanti pentru perioade lungi de tip. Totul fiind nou şi nerodat există posibilitatea ca uleiul să nu ajungă la toate componentele în mişcare. Din punct de vedere al acceleraţiilor este recomandat să fiţi gentili cu pedala de acceleraţie.


Cumpăraţi carburanţi de calitate. Este de evitat alimentarea maşinii de la benzinării „obscure” sau de la staţiile de la care observaţi modificări în comportamentul motorului, de exemplu propulsorul nu „trage” aşa cum ar trebui. După cum bine se ştie combustibilul încă mai este amestecat cu diverse „lucruri” care nu ar trebui să se regăsească în „seva” maşinii. Este foarte important ca atunci când vedeţi că o cisternă alimentează rezervoarele staţiei de carburant ar fi indicat să reveniţi a doua zi sau să mergeţi la altă benzinărie. De ce? Răspunsul este foarte simplu. În momentul în care rezervoarele sunt umplute există riscul ca sedimentele de pe fundul acestora să se pună în mişcare şi să ajungă în rezervorul tău.


Nu atârnaţi alte chei alături de cheia de contact a maşinii. Poate pare un sfat banal, dar pe termen lung este unul care vă poate scuti de nişte bani. În funcţie de maşină, costul poate să fie banal sau foarte costisitor. În momentul în care aveţi atârnate alte chei de inelul cheii de contact acest lucru se transformă în greutate, deci într-o forţă suplimentară aplicată butucului de contact. Împreună cu zdruncinăturile din timpul rulajului, greutatea suplimentară poate duce la uzura butucului, iar într-un final la stricarea contactului.


Este bine de ţinut cont de consumul maşinii de la o alimentare la alta. Acesta este un lucru de care foarte puţină lume ţine cont, însă acest lucru ne poate arăta din timp dacă maşina are o problemă. Dacă se observă o creşte a consumului de carburant într-o perioadă de timp este bine de făcut o verificare la service. Acest lucru poate fi simptomul timpuriu al unei probleme. Se ştie foarte bine că dacă o defecţiune minoră este tratată cu indiferenţă aceasta va duce la defecţiuni majore într-un timp foarte scurt.


Dacă maşina staţionează pentru o perioadă mai lungă de timp este bine ca această să fie pusă la „conservare”. Cum se face acest lucru? Foarte simplu. Faceţi plinul pentru a preveni apariţia condensului în rezervor. Spălaţi maşina şi aplicaţii  un strat de ceară. Ar fi foarte indicat de utilizat şi prelatele speciale de maşini. Decuplaţi frâna de mână. Este indicat ca maşină să fie ridicată pe cric pentru a evita uzarea cauciucurilor, dar şi a elementelor de suspensie. Şi nu în ultimul rând deconectaţi bornele bateriei. Ideal ar fi dacă aceasta ar putea fi periodic descărcată cu ajutorul unui bec şi încărcată cu un redresor de voltaj scăzut.