Ai un Black Card? Îţi trebuie şi un Hyundai…

Publicat: 20 07. 2011, 14:25

Hyundai este o marcă de succes în special datorită raportului
preţ/ calitate ireproşabil. În România succesul a fost garantat şi
de noua imagine de marcă. La fel şi în Europa. Iată însă cum stau
lucrurile în America, unde vârfurile de gamă
Genesis
şi
Equus
oferă mai multe dotări la preţ mai mic
comparativ cu al celorlaltor modele din clasa mare sau de lux ale
concurenţilor direcţi.

Se pare că nu doar cei care caută chilipiruri sau vor lux dar la
bani mai puţini sunt amatori de Hyundai. Şeful Hyundai US, John
Krafcik a dat publicităţii nişte date mai mult decât interesante.
Oamenii care sunt suficient de bogaţi şi posesori ai card-ului
negru American Express Centurion Card care practic oferă o linie de
credit fătă limită, cumpără mai multe Hyundai-uri decât ne-am fi
aşteptat vreodată. Sună imposibil, ciudat şi foarte excentric.
Poate că din plictiseală ei trec pe lângă un showroom şi îşi spun –
hai să luam un Hyundai. Şi chiar fac asta.

Asta ar fi o explicaţie foarte bună asupra faptului că 6% din
posesorii de Black Card susţin că au un Hyundai în Garaj. Cifra
este comparabilă cu cea a posesorilor de Bentley şi Audi! Pe lista
lui Krafcik mai găsim BMW cu 22%, Mercedes-Benz cu 21%, Porsche cu
15%, Lexus 11%, Ferrari 8% şi Acura cu 7%. Şi după aceea urmează
Hyundai ceea ce înseamnă că alte mărci sunt depăşite serios în
acest clasament al orgoliilor.

Şi ce orgolii. Averea medie a unui posesor de Centurion este de
16,3 milioane dolari iar venitul mediu anual este de 1,3 milioane.
Krafcik a subliniat comunicatul spunând că el personal nu a fost
invitat vreodată să intre în Clubul Centurion. Asta cred că doare.
Bogaţii îţi cumpără maşinile dar tu nu ai voie în clubul lor de
joacă.

Informaţiile surprinzătoare au fost aruncate pe masă în timpul
prezentării oficiale a versiunii 2012 a lui Genesis. El are de acum
o versiune R-spec, cu motor V8 de cinci litri care produce 429 CP
şi este cuplat în premieră unei cutii automate cu opt rapoarte.
0-100 km/h în 5,1 secunde, adică date comparabile cu cele ale
vârfurilor de gamă ale Seriei 3. Genesis va fi oferit curând şi cu
tracţiune integrală în America sperându-se astfel să se atingă
cifra de 30.000 de unităţi vizate a fi comercializate anual.

Foarte interesant, Hyundai a mărit preţul de pornire pentru gama
2012 a lui Genesis cu aproximativ 1.200 de dolari, semn că este
nevoie de mărirea profitului. Şi Lexus a procedat astfel în trecut,
oferea preţuri bune dar după trecerea timpului acestea creşteau la
nivel de concurenţa germană.

Krafcik a anunţat şi modificări pentru Coupe-ul Genesis, maşină
care în starea actuală abia a intrat timid pe piaţa din
România.