Anvelopele run-flat. Probleme frecvente care pot apărea la aceste anvelope

Publicat: 14 02. 2022, 16:44
Actualizat: 14 02. 2022, 16:55

Anvelopele run-flat pot fi soluția cea mai bună pentru șoferii care nu se pricep să schimbe o roată dezumflată cu roata de rezervă. Este o anvelopă proiectată să reziste atunci când este perforată. Cu toate acestea pot apărea probleme și la aceste pneuri.

Problemele frecvente la anvelopele run-flat

Printre problemele frecvente care pot apărea la anvelopele run-flat sunt defecțiuni la pereții laterali sau imposibilitatea reparării după perforare trebuind înlocuite.

Potrivit unui studiu J.D. Power, „șoferii cu vehicule echipate cu anvelope run-flat au aproape de două ori mai multe șanse decât cei cu vehicule echipate cu anvelope convenționale să fie nevoiți să înlocuiască o anvelopă din cauza unei explozii”.

Multe mașini fabricate în prezent vin doar cu un kit de reparare a anvelopelor, mai degrabă decât cu o anvelopă de rezervă. Acest lucru s-a făcut pentru a reduce greutatea, pentru a îmbunătăți consumul de combustibil și pentru a oferi mai mult spațiu de încărcare în portbagaj. Dar ce se întâmplă dacă faci pană? Vei descoperi că acei producători auto au echipat din fabrică vehiculul cu anvelope run-flat.

Intră în GALERIA FOTO

Spre deosebire de o anvelopă standard, cea de tip runflat are pereții laterali mai groși. Această caracteristică te ajută ca, în caz de pană, să conduci în continuare, în siguranță, fără riscul apariției riscului de accidente.

Condiția este să conduci pe distanțe mici și cu viteze de cel mult 80-90 km/h. Scopul este acela să reziste până ajungi fie într-un loc sigur pentru a schimba anvelopa dezumflată, fie la o vulcanizare.

Dacă faci pană de cauciuc, substanța rigidă din pereții laterali preia greutatea mașinii dacă pneul pierde presiune. În aceste condiții, janta nu va intra în contact direct cu suprafața de rulare. Aceste cauciucuri se montează pe jante ce nu permit desprinderea în momentul în care are loc dezumflarea.

Dezavantaje anvelope run-flat:

  • Un cauciuc runflat poate costă de două ori mai mult decât unul obișnuit;
  • Aceste cauciucuri runflat sunt mai grele deoarece pereții sunt mai groși;
  • Faptul că sunt anvelope întărite, acestea nu absorb denivelările și scad confortul din autovehicul;
  • Trebuie montate pe jante speciale;
  • Nu toate vulcanizările pot înlocui cauciucuri runflat;
  • Este interzisă folosirea anvelopelor runflat pe mașini care nu vin din fabrică

Avantaje:

  • anvelopele run-flat permit, in caz de pana, rularea până la 80 km şi cu o viteză de 80 km/h
  • acestea garanteaza o mai bună stabilitate
  • nu mai este nevoie de o roată de rezervă

Un studiu realizat în rândul șoferilor americani, în urmă cu câțiva ani, a arătat că aproape 75% dintre mileniali (generaţia născută între 1981 şi 1996) nu știu cum să schimbe roata de rezervă a mașini.

În acest caz, ce se întâmplă dacă fac o pană de cauciuc? Ce se întâmplă dacă problema apare pe autostradă și este prea periculos să tragă pe dreapta? În acest caz, anvelopele runflat ar putea fi o investiție bună. În condițiile în care companii precum BMW le includ ca dotare standard, cererea este în creștere, la fel și numărul de consumatori care întreabă ce sunt, de fapt, anvelopele runflat.