Primul tramvai fabricat de Astra Vagoane din fonduri europene – FOTO

Publicat: 03 01. 2020, 13:03
Actualizat: 04 01. 2020, 13:16

Primăria Arad a recepţionat primul tramvai fabricat de Astra Vagoane în cadrul unui contract pe fonduri europene.

În 30 decembrie 2019, Primăria Arad a recepţionat primul din cele opt care urmează să fie produse de Astra Vagoane Arad – singurul fabricant de tramvaie din România.

Noul tramvai Imperio va intra în circulaţie din luna februarie, a anunţat europarlamentarul Gheorghe Falcă, fostul primar al Aradului. Cele opt tramvaie vor costa în jur de 12 milioane de euro.

Tramvaiul Imperio este cel mai recent produs al firmei ASTRA Vagoane Călători

Este primul tramvai modern, cu podea 100% joasă produs în România. Este destinat să înlocuiască vehiculele actuale uzate fizic şi moral din depourile din România. Este produs în cooperare cu firma Siemens şi are un design modern la standardele tehnice actuale.

Cu operare uni sau bidirecţională are un interior spaţios în culori deschise, modificabil conform cerinţelor clientului. Conceptul garantează cel mai bun raport pentru preţ, operare şi mentenanţă.

FOTO

Finanţare de la Uniunea Europeană pentru opt tramvaie

Deocamdată, s-a obţinut finanţare de la Uniunea Europeană pentru opt tramvaie, însă planul este de a achiziţiona alte zece tramvaie pentru Arad, spune directorul ADR Vest, Sorin Maxim.

„Discutăm de un pachet de 18 tramvaie noi pentru Arad. Opt sunt deja în finanţare şi în proces de fabricaţie. Celelalte zece sunt în lista de rezervă. Dacă nu găsim resurse pe actualul program, cu siguranţă pe următorul program, care începe într-un an de zile, pe 2021-2027, vom continua cu o finanţare masivă a zonei de mobilitate”, a declarat Sorin Maxim, directorul ADR Vest.

În acest moment, în Arad mai circulă şase garnituri Imperio, fabricate la Astra Vagoane. Fabrica Astra din Arad produce, în acest moment, tramvaie româneşti pentru patru oraşe: Arad, Oradea, Cluj Napoca şi Galaţi.

În primele trei oraşe, Astra va livra tramvaie Imperio, făcute sub licenţă Siemens, în timp ce la Galaţi se vor fabrica tramvaiele Autentic, un model 100 la sută românesc.

Sursă: Adevărul