Autostrada Arad-Nădlac, prilej de ceartă pentru politicieni

Deşi în ultimii opt ani de zile construcţia de autostrăzi a avut un ritm mai susţinut decât pe vremea când Traian Băsescu era ministru al Transporturilor, realitatea este că foarte multe dintre şantiere sunt prinse la mijloc între prevederi legale restrictive şi birocraţie. Intervenţiile prezidenţiale din ultimul timp încearcă să dinamizeze cumva construcţia de autostrăzi, însă problema rămâne: politicienii care îşi aruncă unii altora vina sunt una dintre cauzele fundamentale pentru care nu avem autostrăzi în România, iar nu o rezolvare.

„Contractul pentru tronsonul Nădlac-Pecica a fost suspendat din noiembrie anul trecut şi nu a fost subcontractat un nou constructor, iar la Pecica au fost oprite lucrările în iulie pentru că firma a intrat în insolvenţă. Intrarea în insolvenţă a firmei nu înseamnă însă oprirea activităţii firmei”, a spus Traian Băsescu, susţinând că Guvernul ar fi trebuit să intervină şi să finanţeze continuarea lucrărilor. Fără să explice însă în ce mod legal ar fi putut interveni Guvernul, în condiţiile în care finanţările pe bani europeni sunt verificate la sânge.

„Firmele mai intră şi în insolvenţă, dar spre exemplu, în această situaţie, probabil că firma austriacă nu a mai primit bani de la bănci, iar asta înseamnă că trebuia imediat intervenţia Guvernului pentru finalizarea lucrărilor, pentru că banii se recuperează de la Uniunea Europeană”, a spus Preşedintele.

Reacţia Guvernului nu e nici ea convingătoare, ministrul Marilor Lucrări dând vina pe contractele semnate de fostul ministru al Transporturilor, Anca Boagiu.

Între timp, noi rămânem în continuare fără autostrăzi. Aveţi cumva un mesaj pentru politicieni pe tema asta?

Mai multe informaţii pe www.mediafax.ro