BMW „4 Cilindri” a împlinit 40 de ani

Turnul de birouri supranumit „Cei patru cilindri”, împreună cu complexul de clădiri adiacente a reprezentat o trăsătură caracteristică a panoramei din Munchen vreme de patru decenii, perioadă la finele căreia a fost votat drept unul dintre cele mai spectaculoase 15 sedii centrale de companie.

Şi nu degeaba, căci cei patru cilindri – în fapt, patru turnuri – sunt suspendaţi pe un pilon central, părând că plutesc deasupra solului. Cu alte cuvinte, fiecare turn-cilindru nu este sprijinit pe o fundaţie în sol, ci este atârnat de un pilon. Cum nicio suprafaţă exterioară nu este rectangulară, spaţiul intern este, la rândul lui, uriaş.

Tot cu secţiunea de trifoi cu patru foi se leagă de istoria BMW printr-o poveste interesantă: compania a fost nevoită să plătească o amendă de 110.000 de mărci germane pentru că deşi primăria nu a permis acest lucru, logo-ul BMW a fost amplasat în vârful clădirii. Lucru care mai târziu a valorificat la maxim prezenţa Parcului Olimpic din 1972 la numai câteva sute de metri depărtare.

Montarea logo-ului pe latura de vest a fost foarte inspirată din motive de promovare, lucru care a contat într-un final, când, după lungi negocieri cu autorităţile locale, Consiliul Director a primit permisiunea să afişeze emblemele BMW pe cele patru laturi ale suprastructurii.

După 30 de ani de funcţionare, clădirea a trebuit adaptată la cerinţele tehnice şi arhitecturale în schimbare ale unei companii globale. În prezent, „Cei patru cilindri” sunt aproape neschimbaţi în ceea ce priveşte aspectul exterior, iar interiorul rămâne la fel de spectaculos şi futurist ca acum 40 de ani. Astfel, Turnul BMW oferă un mediu de lucru unic pentru 1.500 de angajaţi ai BMW Group.

Ca să vă faceţi o idee despre potenţialul construcţiilor, Muzeul BMW şi Turnul BMW sunt vizitate anual de aproape acelaşi număr de turişti pe care îi atrage Bucureştiul pe perioada unui an – dacă Bucureştiul atrage 8-900.000 de turişti, BMW atrage peste 500.000

Puteţi admira clădirea şi în pictorialul făcut de noi primăvara aceasta, cu ocazia road-trip-ului cu Seria 7.

Pentru orice pasionat de auto, o vizită la Munchen trebuie să cuprindă, obligatoriu, o vizită la clădirea de lângă cele patru turnuri, acolo unde se află BMW Welt, expoziţia permanentă de maşini şi tehnologii BMW – da, chiar şi pasionaţii altor mărci vor rămâne fermecaţi de ce înseamnă de fapt tehnologia bavareză! Dacă aveţi timp, traversaţi şi spre Muzeul BMW. Nu veţi regreta!

În continuare, vă prezentăm Turnul BMW şi Muzeul BMW ilustrate în date şi cifre:

Turnul BMW:

Construcţie (finalizare exterior) – 1970-1972.

Ceremonia de completare – 7 decembrie 1971

Deschidere oficială – 18 mai 1973

Arhitech – Prof. Karl Schwanzer

Arhitect pentru renovare – Peter P. Schwenger

Cost – aproximativ 100 de milioane de mărci

Înălţime – 99,5 metri

Etaje – 22 (18 etaje de birouri în Turn)

Elemente de sticlă pe faţada de aluminiu – 2.304

Masă – 16.800

Suprafaţa construită – 14.730 metri pătraţi

Suprafaţa utilă – 53.000 metri pătraţi

Locuri de muncă – 1.500

 

Muzeul BMW:

Construcţie (finalizare exterior) – 1971-1972

Deschidere – 18 mai 1973

Arhitect – Prof. Karl Schwanzer

Arhitect de renovare – Atelier Bruckner

Designul extinderii muzeului – ART & COM

Diametrul Museum Bowl – 40 metri

Suprafaţa Museum Bowl – 1.000 metri pătraţi

Suprafaţa clădirii inferioare – 4.000 metri pătraţi

Spaţiu expoziţional total – 5.000 metri pătraţi

Suprafaţa netă totală – 10.000 metri pătraţi

Suprafaţă brută – 12.200 metri pătraţi

Număr total de camere – 25

Lungimea unui tur – 1 kilometru

Număr de exponate – 130

Vizitatori anual – 500.000