BMW Seria 8 Coupé, începutul unei noi ere a designului BMW

Publicat: 23 08. 2018, 15:02

La sfârşitul anilor ’80, mai exact în 1989, BMW prezenta cel mai avansat automobil proiectat până atunci de inginerii bavarezi. Avea pentru prima dată un motor V12 cuplat la o cutie manuală cu şase trepte. După 30 de ani, Seria 8 a revenit.

Această poveste îmi aminteşte de replica „fanion“ a lui Arnold Schwarzenegger în seria Terminator. „I’ll be back!“ Cu toate că Seria 8 a fost în anii ’90 unul dintre cele mai spectaculoase automobile de pe piaţă, vânzările sale nu s-au ridicat la nivelul aşteptărilor. Bavarezii pregătiseră inclusiv un Seria 8 Cabrio, iar prototipul acestuia se regăseşte în prezent în muzeul BMW din München. Acum, grupul german face o nouă încercare, pariind pe un model ce se remarcă printr-un mix de design şi tehnică.

Aşa cum s-a întâmplat în 1989, Seria 8 reintră acum în scenă ca succesor al Seriei 6. Şi dacă în anii ’80 se discuta intens despre 635 CSi, anii ’90 au fost dominaţi de 850 CSi – fără îndoială cea mai sexy prezenţă pe şosele. De ce pe şosele? Pentru că 850 CSi era un gran-tourer, un GT, nu era maşina pe care să o scoţi pe circuit în weekend. Desigur, se descurca foarte bine şi pe circuit, însă nu acolo îi era locul celui mai frumos dintre toate BMW-urile realizate vreodată.

Prezentarea noului BMW Seria 8 Coupé adaugă un nou capitol istoriei lungi a senzaţionalelor automobile sport ale constructorului auto premium din Bavaria – şi oferă un start foarte dinamic pentru actuala sa ofensivă de modele în segmentul de lux. BMW Seria 8 Coupé este o maşină cu performanţe remarcabile, design atent creionat şi dotări de ultimă generaţie, aşa cum sunt tehnologiile de afişare şi control, asistenţa conducătorului sau conectivitatea.

Obiectivul principal de dezvoltare pentru BMW Seria 8 Coupé a fost dinamica de excepţie. Caro­seria, sistemul de propulsie şi suspensia au fost dezvoltate pentru a îndeplini toate cerinţele unui automobil sport, ale unei „bestii“ pe patru roţi. În acest proces, motoarele remarcabil de puternice au fost combinate cu sistemul inteligent BMW xDrive de tracţiune integrală şi cu măsurile de design BMW EfficientLightweight. Noul model şi-a primit botezul sub forma BMW M8 GTE în cursele de anduranţă din FIA WEC şi în IMSA WeatherTech SportsCar Cham-pion­ship (IWSC) din America de Nord.

Citeşte articolul complet pe Da.zf.ro