Ce se întâmplă cu mașinile pe care reprezentanțele auto nu reușesc să le vândă?

Publicat: 10 01. 2021, 07:41
Actualizat: 10 01. 2021, 07:52

Mașinile noi vin și pleacă din showroom. Totul are loc foarte rapid. Dar ce se întâmplă totuși cu mașinile pe care reprezentanțele auto nu reușesc să le vândă?

GALERIE FOTO

Sunt și vehicule care, pur și simplu, nu se vând. Stau cu lunile în showroom, prind un strat gros de praf, iar clienții trec pe lângă ele fără să le observe. Între timp, acestea adună vechime și devin tot mai puțin interesante. Astfel, șansele lor de a fi vândute se reduc drastic.

Reprezentanțele oferă reduceri semnificative de preț pentru mașinile care sunt noi, dar vechi. Pun la bătaie diverse pachete financiare, oferă accesorii sau servicii gratuite, sperând să elibereze locul, pentru că timpul înseamnă bani. În acest caz, pe măsură ce timpul trece, vehiculul se depreciază.

Vânzătorii speră să-i atragă astfel pe cei care se află în căutarea unor oferte. Sunt clienții cad în această capcană și devin cea mai mare șansă pentru mașinile care nu se vând. Astfel, modele fabricate chiar cu un an, doi sau chiar trei în urmă, reușesc să iasă, în sfârșit, pe porțile showroom-ului. Vânzătorii sunt presați de apariția unor versiuni facelift, de apariția noilor generații sau de sosirea unui stoc nou.

“Cele mai bune oferte sunt la sfârșitul lunii, dar mai ales în august și septembrie. În ceea ce privește mașinile premium, cele mai mari bonusuri se oferă la sfârșitul lunii decembrie”, explică Hugh Brennan, un manager de reprezentanță auto din New Jersey. Principalul motiv este faptul că acela este momentul când stocul se reînnoiește.

Ce trucuri au reprezentanțele auto pentru a vinde mașinile care nu se vând?

Ca să găsească un cumpărător pentru mașinile care par imposibil de vândut, vânzătorii au diverse strategii, pe lângă reducerile de preț oferite.

De exemplu, ei știu că sunt șanse mai mari ca mașina să plece din showroom dacă o expun în apropierea intrării. De cele mai multe ori, când clientul este dispus să achiziționeze o mașină din stoc, unitățile cele mai vechi au prioritate. Astfel, dealer-ul va propune unul dintre vehiculele mai vechi.

Dacă nici astfel nu se găsește un cumpărător, o opțiune este livrarea mașinilor nevândute către dealeri care au șanse mai mari să găsească un cumpărător.

Vânzătorii trebuie să se grăbească. Generațiile noi sau versiunile facelift ar putea veni la prețuri mai bune. Acest lucru ar face imposibilă vânzarea modelelor depozitate în curtea dealer-ului sau în showroom de luni de zile.